19 t/m 21 sept. Dag 129 t/m 131: Gijón-Cadavedo 110 km, totaal 3.056 km.

21 september 2016 - Cadavedo, Spanje

Vandaag, 19 september, lopen we van Gijon naar Avilés. Het duurt even voordat we het lelijke randstedelijke gebied van Gijon achter ons hebben gelaten. De rest van de route is niet bijzonder. De laatste zeven kilomerer lopen we langs een drukke provinciale weg. Dit zijn van die dagen waarop het genieten wat minder is. In een klein dorpje passeren we een prachtige kerk. Maar zoals veel kerken in Spanje is ook deze kerk gesloten. In Frankrijk was dat net andersom. Alle kerken zijn daar open. Jammer. Ik genoot altijd van dat korte spirituele moment in de stilte van een kerk. Op 10 minuten van het centrum hebben we een hotel geboekt. 'S avonds is het in het oude stadsdeel gezellig druk. Het is één van de mooiere Spaanse plaatsen langs de camino. Nog niet verpest door toerisme. Bij de barretjes krijg je bij het bestellen van een drankje de tapas er gratis bij. We struinen van bar na bar en genieten van Rioja, tapas en de Spaanse gastvrijheid.

De volgende dag is een zware dag. De route naar Rellayo blijft maar stijgen en dalen. Na ruim 30 kilometer zijn onze benen verzuurd. We belonen onszelf bij aankomst met een karafje Sangria. Het hotel ligt een paar kilometer buiten een dorp. Veel zin om daar naar toe te lopen voor het avondeten hebben we niet. Het wordt het 'menu del dia' in het restaurant van het hotel. Natuurlijk met een heerlijke fles Rioja!

Halverwege de route naar Cadavedo denken we een slimmere route te hebben gevonden die zo'n 3 kilometer korter is. We komen echter uit op een spoorlijn. We nemen de gok en lopen op het spoor verder. Het is nog maar een kilometer.... Na een paar honderd meter komen we een lamge spoortunnel tegen. We nemen ook deze gok en rennen er doorheen. Achteraf onverantwoord.....

1. Hermien:
    22 september 2016
    Wat leuk dat je op het laatste traject een wandelmaatje hebt gevonden. Zo te lezen hebben jullie het fijn samen. Ik wens je op het laatste stukje nog veel plezier en blijf genieten, zoals je dat in feite de hele reis hebt gedaan. Ik ben een beetje de tel kwijt, maar volgens mij moet je op de eindbestemming heel veel kaarsjes aan steken. Tot over ??????? dagen, weken. Groetjes, Hermien
  2. Gerrit Holstege:
    23 september 2016
    Fijn dat je zoveel engeltjes bent tegengekomen onderweg, die nu als bewaarders op je schouder meereizen.
    Spanje klinkt in je blogs heel anders dan Frankrijk, maar weer helemaal gaaf.