22 t/m 24 sept. Dag 132 t/m 134: Cadavedo-Tapia de Casariego 82 km, totaal 3.138 km.

24 september 2016 - Asturias, Spanje

Het was gisteravond weer Spaans gezellig in het restaurant van het hotel. Laat op bed dus laat eruit. De zon lacht ons tegemoet als we weer op pad gaan.

We leven de laatste tijd vrij impulsief. Tijd is minder belangrijk. Of we nou om vijf uur aankomen op onze plaats van bestemming of om acht uur 's avonds, het maakt ons niet uit. We profiteren van de presentjes die het leven ons aanbiedt. Een 'menu del dia' in een leuk dorpje. Een siësta op een idylisch strandje. Een tongstrelende Rioja op een terrasje. Een mooie manier van leven. Het leven in het huidige moment. Toegeven aan de impulsen van je gevoel.

We hebben vandaag (24 sept) de laatste etappe langs de kust afgelegd. Vanaf morgen gaan we landinwaarts richting Santiago.

Op de camino is het vrij rustig. Het is al laat in het seizoen en daar komt bij dat veel pelgrims voor een paar dagen geleden de Camino Primitivo hebben genomen. Deze camino gaat wat eerder landinwaarts en komt net als de Camino del Norte ook uit op de drukke Camino Frances alleen wat eerder. Wij houden van de zee op de achtergrond en zijn daarom op de Camino del Norte gebleven.

Ik ben al voorzichtig aan het kijken of ik vanuit Santiago een vlucht naar Nederland kan boeken. Santiago is nog zo'n 200 km lopen. Daarna nog 3 etappes te gaan naar Finisterre en vandaar uit nog 1 etappe naar Muxia. Een vreemd gevoel.

1. Fred from the camino:
    24 september 2016
    Hi Dirk. I hope the camino give you a lot of thing for your life.
  2. Hermien:
    25 september 2016
    Hou de impulsen van je gevoel en het leven in het nu nog lekker even vast. De vlucht naar Nederland komt t.z.t. wel. Je kunt nu nog even genieten!!!!
  3. Mieke Verberne:
    25 september 2016
    Ha Dirk,
    Vanaf dat je bij ons in Den Bosch hebt overnacht ben ik je aan het volgen. Geweldig om je groei te zien. Nu schrijf je dat je al aan de terugweg per vliegtuig zit te denken. Onze ervaring is dat het zoveel fijner is om met de trein terug te reizen. Dan kostte ons 2 dagen en die bleken geweldig te zijn om af te kicken. Nog veel succes met de laatste kilometers. He ga je goed Mieke Verberne
  4. Ria moerland:
    26 september 2016
    Ha broer, ja dat dat lijkt mij een raar idee, dat je binnenkort afscheid moet nemen van de camino en je reismaatje.
    Geniet er nog maar even van, nog veel plezier gewenst samen.
    Groetjes van ons uit genemuiden.