27 en 28 sept. Dag 137 en 138: Vilalba-Sobrado 62 km, totaal 3.260 km.

28 september 2016 - Sobrado, Spanje

Het motregent als we Vilalba verlaten. De wereld ziet er grijs en mistroostig uit. Tegen de middag knapt het gelukkig op. In een dorpje stappen we een restaurant binnen om wat te eten. Ziet er erg chique uit. We vragen de ober of ze eventuuel een 'menu del dia' hebben. Dat hebben ze. Geen idee wat het kost. Dat zien we later wel. Het driegangen menu was magnifiek en de wijn subliem. Groot was onze verrassing toen bij het afrekenen bleek dat we slechts 10 euro per persoon hoefden te betalen. De fles wijn had een wat slechte invloed op onze benen. We hebben nog twintig kilometer te gaan. Zware kilometers....De eerste herberg waar we aankomen zit vol. Dan maar vijf kilometer verder lopen naar de volgende herberg. Daar komen we pas rond half negen aan. Gelukkig hebben ze nog plaats. Douchen en daarna rond half tien eten. Dat is in Spanje trouwens nog steeds vroeg....

Vandaag loopt de route voornamelijk door bossen. Het doet erg Hollands aan. Heide, varens, dennebomen... De zon schijnt vandaag volop. Heerlijk! Santiago is na vandaag nog slechts 62 kilometer lopen. Nog twee dagen lopen. Zal een emotionele aankomst worden. Na bijna vijf maanden kom ik dan eindelijk aan. Vrijdagavond hebben we afgesproken met Urs, de Zwitser. Hij komt donderdag aan. Hij wacht zijn vrouw op die zondag aankomt. Samen lopen ze dan verder naar Finisterre.

1. Tamara:
    28 september 2016
    Het einde inzicht. Je hebt het top gedaan, Dirk!
    Ik heb elke keer weer genoten van je verhalen. Ga ik erg missen.
    Veel loopplezier de laatste kilometers!
  2. Henk en Thea:
    29 september 2016
    En dan is er je einddoel, welke als een rode draad door je verhalen liep: wat 'n kilometers. Top man!
    Ons meegenomen in je ervaringen en laten delen in je parelmomentjes, wat (bijna) dagelijks onze pas op de plaats werd. Dank je wel!
    Geniet van deze laatste wandeldagen!
  3. Hermien:
    29 september 2016
    Natuurlijk emotioneel, maar ook geweldig. Wat je allemaal hebt meegemaakt in de afgelopen maanden. Wanneer plan je je volgende tocht? Volgens mij is het je goed bevallen en werkt het verslavend, dus..... Nog even flink genieten van de laatste dagen. Zoals al je lezers zal ik je mooie verhalen missen.
  4. Simon van der Veen:
    Respect man!
    Biertje?
  5. Gerrit Holstege:
    1 oktober 2016
    Goh, ik zit hier in Zwolle zelfs met vochtige ogen als ik me realiseer dat je straks de eindstreep over loopt en dat dit avontuur dan geschiedenis is.....en wat voor één. Mooi zoals je mij ook meegenomen hebt op jouw reis naar Santiago en waar je zoveel kwetsbaarheid en geluk hebt laten zien. Thnxx man!