Dag 38: Baye-Sézanne 23 km, totaal 821 km.

20 juni 2016 - Sézanne, Frankrijk

Overnachting; Foyer Francois de Sales, 11 Rue Aristide Briand, Sézanne. Halfpension € 20,--.

De volgende ochtend begint het ochtendgebed om kwart voor acht. In de kapel komt Claire voorafgaand aan de gebedsdienst naast me zitten en vertaalt de teksten voor me. Het eerste gebed wordt iedere ochtend gezongen. Daarbij danken ze God voor weer een nieuwe dag. Voor de meesten van ons is het bijna een vanzelfsprekendheid. Deze mensen staan daar echter iedere dag weer bewust bij stil. Na het ochtendgebed ontbijten we samen. Ik blijf na het ontbijt nog wat napraten met Claire. Claire is een ontzettend lief mens. Ze straalt één en al warmte uit. Zo maar ineens staat ze op en begint ze voor me te zingen. Als ze uitgezongen is legt ze haar hand op m'n schouder en wenst me een gezegende reis. Een reis waarvan ze zeker weet dat ik die niet alleen loop. De tranen hield ik niet meer. Wat een mooi en intens warm moment. Wat deze reis niet allemaal met me doet. Een reis naar binnen, heel diep naar binnen. Ik neem afscheid van iedereen en in het bijzonder van Claire. Deze lieve vrouw heeft een onuitwisbare indruk op me gemaakt. Mijn moeder Theresa.

Met m'n gedachten nog half bij deze mooie ervaring loop ik naar Sézanne. Halverwege de middag begint het weer te regenen. Dat blijft het ook de rest van de middag en avond doen.

Ik slaap vannacht in een verzorgingstehuis dat wordt gerund door nonnen. Een mooie kamer met een verstelbaar bed en een heerlijke luie stoel. Bij het avondeten word ik bij drie oudjes aan tafel gezet. Die praten honderd uit tegen me. Ik verstond de helft niet maar dat hadden ze niet in de gaten. Ze hadden eindelijk een luisterend oor gevonden;-)). Na het hoofdgerecht (boontjes met aardappels en zalm) kreeg ik als extra nog een bord spaghetti. Brandstof voor het lopen.

Volgens Weeronline wordt het morgen een mooie dag. Ik kan het bijna niet geloven, maar we zullen zien.

1. Marijke:
    26 juni 2016
    Mooie momenten in het leven Dirk! Koester ze!
  2. Ria moerland:
    27 juni 2016
    Ik geloof ook dat wat claire zegt waar is,je loopt deze reis niet
    alleen.
    ALs we je verslagen lezen waarin je schrijft dat je soms op modderige steile hellingen loopt,en onderweg in het onweer loopt.
    Dan bidden we samen voor je dat je de kracht en de gezondheid mag krijgen om deze reis te volbrengen.
    En wat denk je van al die lieve mensen die je iedere keer weer tegenkomt,dat is ook niet toevallig.
    Alles in dit leven heeft een doel,dus ook deze pelgrimstocht.
    Groetjes van ria