Dag 91: Vers-Cahors 20 km, totaal 1.981 km.

12 augustus 2016 - Cahors, Frankrijk

Overnachting: Camping Rivière de Cabessut. € 8,-- (alleen overnachting).

M'n aardige Franse buren slapen nog als ik m'n tentje weer inpak. Gisteravond kreeg ik van hen als toetje een paar heerlijke zoete flensjes. Ik breng het tafeltje en de stoel terug en schrijf in m'n beste Frans een bedankbriefje dat ik op tafel neerleg.

Het wordt al vroeg warm. Bij een uitzichtpunt over Cahors lunch ik. Geen luxe lunch maar een lunch uit de rugzak. Stokbrood met kaas.

Ik zoek in het snikhete Cahors de dichtstbijzijnde gîte op maar die zit helaas vol. Ik bel er een aantal bij langs maar overal krijg te horen dat ze 'complet' (=vol) zijn. Aanstaande maandag is een vrije dag voor de Fransen. Veel Fransen gaan een lang weekend weg. Een gîte is een goedkope overnachtingsmogelijkheid. Daar komt nog eens bij dat veel pelgrims het traject tussen Le Puy en Velay en de Spanje opknippen in een aantal deeltrajecten. Elk jaar lopen ze dan één of twee weken. Cahors is een populair eind- en startpunt. Voor mij zit er niets anders op dan een stuk van drie kilometer  terug te lopen naar een camping. Op zich valt de afstand nog wel mee. De hitte is echter bijna onverdraaglijk.

Het is een op en top toeristische camping. Veel Nederlandse nummerborden. Voor de tentjes is een klein veldje gereserveerd. Veel plek is er niet meer. De plekken zijn kaal. Er is weinig gras meer te zien. Ach, het is maar voor één nachtje. Het wordt vanavond weer spaghetti bolognese. Niets mis mee.