Vrijdag 8 september, Buonconvento-San Quirico d'Orcia 22 km, totaal 787 km.

8 september 2017 - San Quirico d'Orcia, Italië

M'n interne pelgrimsklok wekt me om 6 uur. Buiten begint het net te schemeren. Ik heb weer heerlijk geslapen in m'n groene vijf sterren bungalow. De tent is jammer genoeg wel nat van de dauw. Die droog ik wel in de volgende ostello. Gauw op zoek naar een bar voor koffie en toiletbezoek. In de bar kom ik ook de franse pelgrims weer tegen. Staande aan de bar drinken ze hun koffie. We nemen afscheid. Het was kort maar erg gezellig. Zij volgen na twee kilometer een andere route. Ik zal ze dus niet meer tegenkomen. Vandaag een korte route. Daarna tijd om uit te rusten, energie opdoen voor de lange en zware route van morgen.

Het is nog steeds prachtig om me heen. De cipres is hier alomtegenwoordig. Met hun lange, slanke diepgroene lijven geven ze sier aan het landschap. Soms staan ze als een soort van erewachten opgesteld aan beide kanten van een pad. Netjes in het gelid. Gracieus! Er ontbreekt alleen nog een rode loper... Zo nu en dan passeert er een auto. Het zanderige grindpad zorgt voor een wolk van stof. Sommigen houden rekening met de wandelaar en minderen gas, anderen jakkeren gewoon door.

Half twee sta ik in het prachtig historische centrum van San Quirico d'Orcia voor de deur van de ostello. Laten ze nou net om 1 uur zijn dichtgegaan....Pas om half vier gaan ze weer open. Ik zoek een bankje in de schaduw op en hou m'n siësta. Half vier check ik in. Ik ben de eerste pelgrim vandaag. Goed een uur later komt de volgende pelgrim binnenwandelen. Een wel heel bekend gezicht! Het is Giuseppe, de Italiaan die voor ons een chinese song heeft gecomponeerd. De laatste keer dat ik hem zag was in Gambassi Terme. Soms raak je elkaar onderweg kwijt en soms vind je elkaar ook weer terug.  Leuk hem weer te ontmoeten. Niet veel later arriveren er ook nog drie Duitse pelgrims. Jonge meiden nog van ergens midden twintig. Ze zijn hun tocht in Siena begonnen en zijn dus nog niet zo lang onderweg. 'S avonds gaan we met z'n vijven op zoek naar een restaurant dat een pelgrimsmenu serveert. En uiteraard maken we er een gezellig avondje van.

1. Gerrit Holstege:
    12 september 2017
    Hello goodbye, goodbye hello; that's life! En zo voltrekt ook deze pelgrimstocht zich weer. Rome komt steeds dichterbij hè (wij zijn daar dinsdag 20 september trouwens. ....).
  2. Hermien:
    13 september 2017
    Wat loop je in een prachtige natuur. Ja die rode loper dat is wel wat. Blijven genieten van de gezelligheid en het mooie weer. Terwijl ik dit typ, ben jij al dicht bij Rome. Succes met het laatste stuk.