Woensdag 6 september, Strove-Siena 29 kilometer, totaal 735 km.

6 september 2017 - Siena, Italië

Rond een uur of vijf in de ochtend schrik ik wakker van een knorrend geluid dichtbij m'n tent. Ik tuur in het halfduister en zie wat bewegen. Het moet een wild zwijn zijn. De geluiden die het beest maakt klinken niet erg vriendelijk. Op z'n dagelijkse ochtendwandeling komt het beest ineens een groen tentje tegen en dat zint hem natuurlijk niet. Ik realiseer me dat ik hier wel erg kwetsbaar lig. Wat moet ik doen als het beest m'n tent gaat bestormen? M'n gedachten gaan met me op de loop. Welke opties heb ik? Ik zou halfnaakt m'n tent uit kunnen lopen, misschien dat dat afschrikt. Daar zijn er trouwens al meer voor op de loop gegaan😉. Ik besluit om me maar rustig te houden. M'n ledhoofdlamp hou ik gereed. Ik kan het beest altijd proberen te verblinden. Na wat onrustig gescharrel en boosaardig geknor gaat het beest uiteindelijk het bos achter me weer in en even later is het weer doodstil. Ik probeer de slaap weer te vatten maar dat lukt niet echt meer. Ik ga er maar op tijd uit.

Drie uur in de middag loop ik het prachtige Siena binnen. De ostello bevindt zich op het 'Piazza del Duomo' (het plein van de kathedraal). Dat is dan weer één van de voordelen van het plegrim zijn; op vertoon van je pelgrimspaspoort slaap je hier voor 15 euro. Ik loop er gelijk naar toe. Ik ben de eerste pelgrim die binnenkomt en krijg een bed op een kamer voor drie. De kamer heeft zelfs airco. De rest van de middag gebruik ik om uit te rusten. Rond halfzes ga ik de stad verkennen. Lucca was al prachtig maar deze stad overtreft dat. Om elke hoek weer een nieuwe verrassing. Het sfeervolle 'Piazzo del Campo' met de imposante toren 'Torre del Mangia' en de fontein is van een onwaarschijnlijke schoonheid. Ronduit schitterend! 'S avonds overal gezellige terrasjes om te eten of gewoon voor een goed glas wijn. Een stad waar ik graag nog een keer terug zou willen komen.

1. Hermien:
    10 september 2017
    Wat een prachtige foto's m.n. ook van gisteren de natuur in zijn beste vorm. Ik hoop dat je nu het echte dolce vita gevoel hebt. Ten opzichte van Frankrijk ben ik benieuwd hoe je Italië ervaart. Nog veel loopplezier en op naar Rome.
  2. B. Bonthuis:
    10 september 2017
    De foto's van je verslag van 5 september zijn inderdaad prachtig. Wellicht iets langer in Sienna gebleven om de stad te ontdekken? Het is immers vakantie! Het gaat uiteindelijk niet om de eindbestemming, maar de reis ernaar toe😀. Hier is het koel en nat weer, vandaag redelijke dag. Geniet!
  3. Gerrit Holstege:
    11 september 2017
    Sienna heeft op mij destijds ook een onvergetelijke indruk gemaakt. Gaaf om te lezen dat dit nu bij jou ook het geval is.
    Heel stoer om in zo'n tentje te gaan slapen trouwens.....