Dag 39: Sézanne-Anglure 24 km, totaal 845 km.

21 juni 2016 - Anglure, Frankrijk

Overnachting; Mevr. Finot, Rue du Pont 5, Anglure. € 35,-- halfpension.

Met uitzicht op de binnentuin van het verzorgingstehuis geniet ik van m'n ontbijt. De nonnen zorgen goed voor me. Ze komen vaak langs om te vragen of alles naar wens is. Wil ik nog meer koffie? Nog een warm croissantje? Zo langzamerhand druppelen ook de bewoners binnen. Gisteren bij binnenkomst kwam er een hond kwispelend naar me toe gelopen. Eerst dacht ik dat het beest van een bezoeker was, maar al gauw werd me duidelijk dat het de tehuis-hond is. Het is een lief beest dat zich graag laat aanhalen. De oudjes zijn ook erg op het beest gesteld. Hij komt met een speeltje aanlopen en  daagt me uit het speeltje van hem af te pakken. Ach ja, even dollen waarom niet.

Helaas voor mij ziet het weer er vanochtend toch een stuk slechter uit dan voorspelt. Het zwarte regentenue dus maar weer aan. M'n werkleding, zeg maar.... Met regen is het toch een stuk minder genieten. Even ergens gaan zitten om te lunchen doe ik niet. Met regen ben ik veel meer bezig om van A naar B te lopen in plaats van genieten van het lopen. Als ik Anglure binnenloop is het droog.

Mevrouw Finot kijkt me vreemd aan als ik zeg dat ik zo'n beetje de hele dag in de regen heb gelopen. Hier in Anglure is geen drup gevallen. Ik had het liever andersom gehad....

Om halfacht eet ik samen met mevrouw Finot. Mijn Frans is verre van toereikend om een gesprek te voeren. Zo ook het Engels van mevrouw Finot. Er vallen dan al gauw van die pijnlijke stiltes. Gelukkig staat de tv aan en geeft dat wat afleiding. En de weersvooruitzichten kunnen me gestolen worden. Ik kijk niet meer.