Dag 57: Larochemillay-Issy L'Eveque 30 km, totaal 1.235 km.

9 juli 2016 - Issy-l'Évêque, Frankrijk

Overnachting; Pelgrimsherberg Issy L'Eveque. € 11,-- (alleen overnachting).

Gisteravond is er toch nog iemand binnengekomen. Hij zal waarschijnlijk net als ik een grote slaapzaal tot zijn beschikking hebben gehad. S' ochtends maak ik een praatje met hem. Hij komt oorspronkelijk uit de Morvan en woont en werkt nu in Parijs. Elk jaar komt hij voor een paar weken vakantie terug naar zijn geboortestreek. 'Een paar bezinningsweken' zoals hij dat zelf noemt. Ik zit te wachten tot de bakker opengaat. Op zaterdag is dat wat later dan normaal. De Fransman vindt dat zonde van m'n tijd. Hij loopt naar z'n kamer en komt terug met een half brood. Die krijg ik van hem. Aardig!

In het dorp pak ik de GR 13 weer op. Ik ben al ruim drie kwartier onderweg als ik erachter kom dat ik de verkeerde kant oploop... Dus maar weer drie kwartier teruglopen. Balen! Deze etappe is slecht bewegwiizerd. Ik loop verschillende keren fout. Het is het met een temperatuur van rond de dertig graden erg warm. Al dat foutlopen in die hitte kan ik er niet bijhebben.

Vandaag loop ik naar een camping een paar kilometer voorbij het dorp Issy L'Eveque. Flink bezweet kom ik pas om half zes aan in het dorp. Op het dorpsplein zoek ik een plekje in de schaduw. Even bijkomen voordat ik de laatste kilometers ga afleggen naar de camping. Bij een mini supermarkt doe ik wat inkopen. Bij de kassa vraagt de eigenaar of ik in de pelgrimsherberg zit. Ik ben helemaal verbaasd. Zit hier dan een pelgrimsherberg? In mijn routeboekje staat de herberg niet aangegeven. De eigenaar wijst naar een paar opgestelde parasollen aan de overkant van de straat. Daarachter zit de herberg. Er staan volgens hem wel telefoonnumers op de deur en mocht ik er niet uitkomen dan kom ik maar terug. Ik loop naar de herberg en bel het aangegeven nummer. Een vriendelijke vrouw geeft aan dat ze gelijk naar me toe komt. Een paar minuten later is ze er al. Ze laat me binnen. Is dat even een meevaller! Geen stuk meer lopen in deze hitte. Ik heb er trouwens al 30 kilometer opzitten. M'n been is daar niet blij mee. Die ziet er weer erg gezwollen uit. Dit is een lastig gebied om doorheen te trekken. De accomodaties liggen niet voor het oprapen. Je moet dus soms wel wat langere trajecten lopen voor onderdak. Voor nu beentjes omhoog en relaxen.