Dag 68: Col de Baracuchet-Estivareilles 29 km, totaal 1.491 km.

20 juli 2016 - Estivareilles, Frankrijk

Overnachting; Gîte communal, Estivareilles. € 15,-- (alleen overnachting).

Ik heb als een roos geslapen in m'n appartementje van plastic. Ik zou hier nog best een dag kunnen doorbrengen. M'n eten is echter op en veel water heb ik ook niet meer. Ik moet dus wel verder. M'n vrijwillige bijdrage voor de nacht doe ik gehurkt tegen een boom -;)). Goed voor het biologisch evenwicht.... Ik pak m'n rugzak weer in en bedank de natuur voor een mooie overnachting. Het was heel even m'n thuis. Dichter als dit zal ik nooit bij de natuur komen.

Met temperaturen van dertig plus wordt het vandaag weer een erg warme dag. Ik loop eerst weer een kwartiertje terug naar de bron om m'n waterzak af te tanken. Dank je wel natuur!

Na bijna vijf uur wandelen kom ik aan in La Chapelle en Lafaye. Een klein dorpje met een kerk en....een restaurant. Volgens mijn gids is het restaurant op woensdag dicht. Maar aangezien de informatie meestal niet klopt is het restaurant open.... Heerlijk genieten van een voortreffelijk menu met een koel glas rosé. Zo mooi kan het zijn!

Na een pauze is het weer even wennen aan de hitte. Twee uur en 20.000 zweetdruppels later kom ik aan in Estivareilles. Ik heb de vorige avond geen overnachting kunnen regelen omdat het bereik in de bergen abominabel is. Ik bel het telefoonnumer wat in mijn gids staat en vraag of er nog een plek in de gemeentelijke gîte is. Dat is er nog. Even later komt iemand mij de sleutel van de gîte brengen. En weer ben ik de enige gast. Betalen hoef ik pas de volgende ochtend bij de mini-supermarkt. Daar kan ik dan ook de sleutel weer inleveren.

Ik breng mijn energie weer op peil met een flink bord spaghetti bolognese. Het toetje sla ik over vanavond. Het is niet elke dag feest....

1. Gerrit Holstege:
    24 juli 2016
    Heel bijzonder dat je bijna overal de enige bent Dirk; ligt dat aan de zomerperiode? Aan de ene kant is het natuurlijk best aangenaam, je kunt gewoon lekker je eigen gang gaan. Maar aan de andere kant kan het ook erg prettig zijn om aanspraak te hebben en je verhalen en ervaringen kunnen delen met mensen die weten wat je bedoelt. Jammer van dat toetje; ik zou er gewoon elke dag een feestdag van maken voor zover mogelijk!
    Groetjes