Di 14 aug rustdag Benevento.

14 augustus 2018 - Benevento, Italië

Overnachting B&B 30 mt dal Duomo 36 euro.

‘S ochtend pak ik m’n boeltje maar weer in. Ik durf niet nog een nacht te blijven in dit pelgrimsonderkomen. Daar komt bij dat het wel erg ver van de binnenstad afligt. Als ik vanavond na een heerlijk diner naar m’n bedje wil heb ik geen zin om nog een half uur heuvelopwaarts te klauteren. Via booking.com vindt ik een B&B met goeie recensies tegen een redelijke prijs. De koster is er nog niet dus verstop ik op zijn eerdere instructies de sleutel van het pelgrimsonderkomen ik achter een Mariabeeld die staat opgesteld tegen de muur van de kerk. Bij moeder Maria moet dat vast in veilige armen zijn. Omdat het nog iets te vroeg is om naar de B&B te gaan blijf ik wat langer hangen bij een koffiebar. Rond half tien sta ik dan voor de deur van de B&B. Officieel zou ik pas om twee uur in kunnen checken. Ik heb echter geen zin om tot die tijd met rugzak op te blijven lopen. Ik wil hier m’n rugzak alvast neerzetten en kom dan rond twee wel terug om in te checken. Op aanbellen wordt echter niet gereageerd. Dan maar bellen. Tien minuten later wordt ik binnengelaten. Benevento is geen top bezienswaardigheid. Na een paar uur wandelen hou ik het voor gezien. Ondertussen begint ook de twijfel weer toe te slaan. De afgelopen rustdagen hebben me goed gedaan. Ik voel me weer energiek. Toch maar doorgaan? Het weer ziet er de komende dagen echter wat minder uit. Er trekt een buienfront over. Pas op zaterdag ziet het er weer goed uit. Ook de ergste hitte is dan voorbij. Hou alsjeblieft op met twijfelen. Vandaag is de laatste dag. Morgen terug. Basta! Die middag een lange siësta gehouden in de B&B. Tegen half acht op zoek gegaan naar een leuk restaurantje. Het regent lichtjes en het koelt hier in de bergen ‘s avonds flink af dus maar binnen zitten. Heerlijk gegeten. Daarna nog even door de binnenstad struinen om de sfeer op te snuiven. ‘S avonds komt zo’n stad helemaal tot leven. Op straat is het een gezellige bedoening. Jammer dat ik morgen weer weggaat. Ach, zo wil ik niet denken! Nog een slaapmutsje op een terras en dan snel naar bed. De wekker gaat morgen om zes uur weer. Het zal een lange reisdag worden.