Di 7 aug Veroli-Ceprano 31 km, totaal 146 km

7 augustus 2018 - Ceprano, Italië

Overnachting La Vignola country hotel 50,00.

De eigenaresse heeft een flink stuk tulbandcake voor me op de ontbijttafel gelegd. Ik denk wel ongeveer een kwart. Voor een uitgebreid ontbijt vertrok ik wat te vroeg. Zelf even koffie gebrouwen en dan heerlijk genieten van de tulband. De routetekens geven een andere route aan dan de track. Ik volg de routetekens. Mocht ik verdwalen dan kan ik altijd via Pocket Earth weer naar de blauwe tracklijn lopen. Zo te zien volg ik nu betere wegen dan die volgens de tracklijn. Dit is de eerst dag dat ik niet zoveel langs drukke wegen loop. Dat geeft me zoveel rust. Rond een uur of twaalf staat een vrouw me voor het hek van haar huis toe te zwaaien en nodigt me uit bij haar in de tuin. Aan de zijkant van het huis een grote muurschildering met daarop pelgrims en de paus. Een paar kilometer hiervoor had ik al allerlei religieuze teksten in blauwe verf op het asfalt zien staan. Ik vermoed dat deze familie daar ook debet aan is. Maar goed ik wordt allervriendelijkst ontvangen. Krijg een koud glas vruchtensap en een chocolade cakeje. Vervolgens wordt ik gevraagd of ik een stempel wil en wordt me het bezoekersboek aangereikt om er iets in te schrijven. Manlief komt even later op een mountainbike aangefietst. Hij wil met me op de foto. Prima. Als ik na het afscheid weer wegloop worden er tig foto’s van me geknipt. Aparte ervaring. Het hotel heeft een zwembad. De receptionist anex badmeester zegt dat ik me lekker kan afkoelen in het zwembad als ik daar zin in heb. Ik geef aan dat ik geen zwembroek bij me heb. Hij heeft er nog wel één liggen die is achtergelaten. Wel gewassen hoor! Broek paste perfect. ‘S Avonds veranderde het gehele complex in een mini spookstad. Het restaurant waar ik wilde gaan eten was gesloten. Dus toch maar op zoek naar wat anders in het dorp. En het werd..... weer een pizza.