Ma 6 aug Anagni-Veroli 26 km, totaal 115 km.

6 augustus 2018 - Veroli, Italië

Overnachting B&B Il Melogramo 40,00.

Tentje afbreken en een paar trappen op en ik ben weer op het centrale plein van Anagni. Eerst even m’n waterzak bijvullen bij een waterpunt. Het barretje waar ik gisteren m’n biertje heb gedronken is al open. De bakker is net bezig de croissantjes bij te vullen. Wakker worden met een voortreffelijke capuchino met een croissantje (met creme....). Daarna snel op weg. De warmte proberen voor te blijven. Weer een wandeling op veel asfalt met veel verkeer. Het blijft goed uitkijken hier. De Italianen in het zuiden zijn aardig maar in een auto veranderen ze in een beest. Ik kan gewoon niet genieten op deze manier. Veel lawaai en constant opletten. Voor de veiligheid probeer ik steeds te lopen aan de kant van de buitenbocht. Op bochtige wegen is het daarom vaak laveren van de ene kant van de weg naar de andere. En vandaag was het alleen maar asfalt en veel verkeer. Ik haat het! De manier waarop die Italianen langs je heen scheuren. Niet normaal. Vlak voor Veroli wordt ik de weg afgeleid en klim ik een steil pad omhoog dwars door de olijfgaarden. Het zweet gutst van me af. Ik hoor gedonder in de verte en nog geen kwartier later is de verte nu dichtbij, boven me. Het begint me daar te plenzen. Een heerlijke afkoeling! In het dorp pauzeer ik even voordat ik door loop naar de accomodatie iets buiten het dorp. Als ik daar aankom ziet het er vrij verlaten uit. Ik bel aan en wacht. Bel nog maar eens en nog eens en nog.... De deur is en blijft gesloten. Via booking.com zoek ik het telefoonnummer van de accomodatie op. Iemand pakt op maar begrijpt geen Engels en geeft de telefoon door aan iemand anders. Die kan me alleen maar meedelen dat ik een email kan schrijven. Ik probeer hem aan het verstand te peuteren dat ik bij de B&B sta maar dat er niemand is. Weer het verhaal over een email schrijven. Ik laat hem het geluid van de deurbel horen misschien dat het kwartje valt. Wat valt is de verbinding; die valt weg. Nou ja, wordt abrupt beeindigd. Ik bel nog eens maar krijg de in gesprek toon. Ik stuur via booking.com een mailtje. Maar ja, hoe lang moet ik wachten op antwoord? Als al iemand het mailtje leest. Ik kijk op booking.com of er nog iets anders vrij is. Voor 40 euro vind ik een kamer in het centrum. Gauw doen. Ondertussen hoor ik gestommel in de B&B. Ik hoor wat douchegeluiden en zacht gepraat. Nog maar eens aanbellen. Wat ik al verwachtte; het wordt weer doodstil. Ik heb er flink de pest en schop bij het uitgangshek een pot bloemen omver. Krijg de kolere! Weer terug in Veroli ga ik op zoek naar de B&B. Denk je dat ik deze kan vinden? Ik vraag uiteindelijk een paar keer maar ook op die aanwijzingen vind ik de B&B niet. Uiteindelijk loopt er een Italiaanse vrouw met me mee. Naar blijkt ben ik door alle stress er gewoon een paar keer aan voorbij gelopen. De eigenaresse is erg aardig en m’n kamer is helemaal top. Weer met airco dus lekker koel slapen. ‘S avonds een pizza met echte buffelmozarella. Ik zit hier in de streek waar deze wordt gemaakt. En lekker dat ie was....