Wo 8 aug Ceprano-Cassino 33 km (met omlopen 40 km).Totaal 179 km.

8 augustus 2018 - Cassino, Italië

Overnachting B&B L’Angolo di Mo 30,00.

Vandaag een lange tocht op het programma. Vijf uur ging de wekker. Inpakken en een zelf gebrouwen bak koffie en klokslag 6 uur verlaat ik het spookachtige terrein van La Vignola. Via de gps loop ik naar de blauwe routelijn en ga op weg. In tegenstelling tot gisteren kom ik geen enkel routeteken tegen. Het kan zijn dat de gps track wat verouderd is of dat de routetekens nog moeten komen. Na drie kwartier kom ik op een pad terecht wat helemaal overgroeid is. Na 10 minuten zit ik onder de schrammen van de bramenstruiken. Ik besluit terug te gaan naar het eindpunt van de vorige wandeling en daar rond te neuzen naar routetekens. Dit kan volgens mij niet goed zijn. Na drie kwartier ben ik terug in het dorp. Maar hoe goed ik ook speur geen routetekens te bekennen. Bij het eindpunt van de vorige wandeling stopt het gewoon. Ik heb op m’n Iphone het uitgebreide verslag van een Nederlands stel opgeslagen en check maar eens of zij hier iets over schrijven. Zij zijn in het voorjaar gegaan en wat ik kan opmaken uit hun beschrijvingen zat ik dus wel op de goeie route. Dus maar weer een keer dezelfde weg afwandelen en opnieuw beginnen aan m’n strijd met de scherpe doornen van de bramenstruiken. Hoe goed ik ook m’n best doe ze raken me toch. Als ik eindelijk weer op een breder pad uitkom neem ik de schade maar eens op. De bloederige benen heb ik zo goed en zo kwaad als het ging afgespoeld met wat water. Met de volle zon erop bleef het de hele dag pijnlijk. Op de kaart zie ik nog veel meer kleine paadjes waar ik over moet. Gelukkig waren dit ‘normale’ paden. Tja, ik ben wat kostbare tijd in de koele ochtend kwijtgeraakt aan dit mislopen dat moet ik nu bekopen met, en langer lopen dan gepland en voor een groot deel wandelen op het heetst van de dag. Dit zijn ook de momenten waarop ik me afvraag waarom ik mezelf dit aandoe. Vind ik dit nog wel leuk? Hitte en vaak lopen langs verkeersdrukke asfaltwegen. Anders dan ik me had voorgesteld. De komende dagen nog maar eens aanzien. Ik kan altijd de tocht nog afbreken. Ja, zo denk ik er echt over. Gebroken kom ik na 40 km lopen aan in Cassino. Snel navigeren naar de B&B die ik al geboekt heb. Om de hoek zit een café. Tuurlijk eerst maar eens afblussen. De eigenaar was na een belletje binnen een paar minuten bij het appartementencomplex waarin de B&B is gevestigd. Aardige man. Ik ben alleen vandaag dus ik heb de kamer voor het uitzoeken. Gauw douchen om weer wat op temperatuur te komen. ‘s Avonds in de stad heerlijk gegeten.