Dag 92. Cahors-Lascabanes 27 km, totaal 2.008 km.

13 augustus 2016 - Lascabanes, Frankrijk

Overnachting; Gîte en Yourte et logement Inuit. € 36,-- (halfpension).

Half acht verlaat ik de camping en loop terug naar Cahors. De route loopt door het verstilde oude centrum van de stad. Nog even snel m'n lunch inslaan bij de bakker en de supermarkt.

Na Cahors gaat het al vrij snel steil omhoog. Ochtendgymnastiek! M'n benen zijn het ondertussen gewend. Voor me zie ik een pelgrim omhoog ploeteren. Bij het inhalen begroet ik hem op z'n Frans. Ik krijg als antwoordt in het Engels te horen dat hij geen Frans spreekt. Het is een Australiër. Een man van 68. Hij is verslaafd aan het lopen en heeft in zijn leven al heel wat lange afstandswandingen gelopen. Volgend jaar wil hij de Pacific Crest Trail in Amerika gaan lopen. Een traject van 4.300 km. Hij vertelt me het een en ander over zijn voorbereidingen. Een hele onderneming. We lopen een tijdje samen om. Vlak voor Lascabanes houden we pauze bij een klein snack-barretje. Voor mij is het nog slechts twee kilometer lopen. De Australiër maakt vandaag een wat langere etappe.

De gîte heeft een zwembad. Met deze temperaturen maak ik daar dankbaar gebruik van. Ik heb geen zwembroek bij me dus dat wordt in m'n onderbroek zwemmen. Boeiend!

De eigenaar is een bekende van Stephanie, de Belgische vrouw waar ik de tweede etappe vanaf Le Puy een dag samen mee heb gelopen. Ze las een boek waar ze erg van onder de indruk was en heeft de Nederlandse vertaling ervan naar de gîte gestuurd. Ontzettend lief van haar. Het boek heeft als titel "Een ongewoon gesprek met God". Geschreven door Neale Donald Walsch. Bij het zwembad begin ik er in te lezen. Een intrigerend boek wat je aan het denken zet!

'S avonds uitgebreid, en heerlijk gegeten bij de gite.

1. Gerrit Holstege:
    28 augustus 2016
    Ik heb dat boek jaren geleden in Turkije gelezen en ik was er helemaal door overdonderd en heb daarna nog 3 opeenvolgende delen gekocht totdat ik opeens door kreeg dat Neil Donald Walsh gewoon een slimme manipulator is; zoiets als dr. Phil. Ik heb er totaal afstand van genomen. Alhoewel die boeken nog wel prominent in mijn boekenkast prijken......

p.s leuk om weer iets van je gelezen te hebben!