Dinsdag 8 augustus; Reis Genemuiden-Echevennoz (Italië)

8 augustus 2017 - Echevennoz, Italië

Na mijn camino naar Santiago heeft het loopvirus zich definitief gesetteld in mijn systeem. Ik was dit jaar van plan om vanuit het uiterste zuiden van Italië (Sicilië) naar het uiterste noorden te lopen. Een voettocht van minimaal twee maanden. Helaas heeft m'n werk roet in het eten gegooid en heb ik mijn plannen bij moeten stellen. Het gaat dit jaar de Via Francigena worden. Via Francigena betekent 'de route van de Franken'. In vroegere tijden gebruikten de pelgrims deze route om vanuit het koninkrijk van de Franken naar Rome te reizen. De oorspronkelijke route, die 1.800 km lang is, begint  in Canterbury (Engeland) en eindigt in Rome. Een mooie uitdaging maar ook dat gaat het gezien m'n beschikbare tijd niet worden. Ik begin op de top van de Saint Bernardo (2.400 meter) in het uiterste noorden van Italië en loop dan richting Rome. Een tocht van ongeveer 1.000 km. Of ik Rome ga halen dit jaar is ook weer afhankelijk van m'n werk en hoeveel km's ik per dag afleg. Het gaat mij meer om de weg ernaar toe dan om het bereiken van Rome. Ik zie het allemaal wel.

Ik was van plan om uiterlijk 10 uur 's ochtends te vertrekken. Dat is me natuurlijk niet gelukt. Ik had ook niets anders van mezelf verwacht. Nog even dit, nog even dat.... Het werd uiteindelijk 12 uur voordat ik in de auto zat. De tocht door Duitsland kenmerkte zich door een aaneenschakeling van "Baustellen" (=wegwerkzaamheden) en files als gevolg van ongelukken. De navigatieberekening van 10 uur werden er in werkelijkheid 12.

Na een vermoeiende autoritrit kwam ik 's nachts om twaalf uur aan in Echevennoz; een plaatsje net over de grens van Italië. Het regende ondertussen flink. Dat belooft wat.....Onderdak heb ik in verband met het toeristisch seizoen niet kunnen regelen. Dat wordt dus overnachten in de auto. Aan de rand van het dorp vind ik een geschikte parkeerplaats. Maar hopen dat ik de slaap kan vatten.

1. Suzanne:
    He Dirk,

Voor mij een aangename verrassing. Een mailtje van Dirk die weer aan het lopen is! Ik ga je weer volgen. Heel veel succes!

Groetjes Suzanne
  2. Fanny:
    Toch wel aan de blog!
    Ik hoop dat je weer vele mooie wandelingen mag beleven..

Godere la vostra vacanza!
    Lieve groet Fan
  3. Hermien:
    Hallo Dirk,
    Wat leuk om je weer te volgen. Ik hoop voor jou dat er weer net zulke geweldige ontmoetingen en verhalen ontstaan zoals op de camino.
    Groetjes, Hermien
  4. Gerrit Holstege:
    13 augustus 2017
    Fijne om je weer op een pelgrimstocht te kunnen volgen. Ik ben benieuwd hoe de eerste nacht in de auto is bevallen.
    Ik hoop dat je veel mooie ervaringen op gaat doet en ik ben daar graag deelgenoot van. Succes man!
  5. B. Bonthuis:
    Lieve Dirk,

Jippie, weer reisverslagen! Ik weet dat het een enorme klus is, maar waardevol voor jezelf en anderen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen van deze keer.
    Dikke kus uit Zwolle

Groet,

Bertha
  6. Henk en Thea:
    13 augustus 2017
    Niet begrepen dat je er ook weer een blog gaat bijhouden: een aangename verrassing!
    Wij zullen je zeker volgen.
    Succes, Henk en Thea
  7. Ria moerland:
    14 augustus 2017
    Wat leuk dirk dat je toch je reisverhalen met ons wil delen.
    De vorige keer vond ik het prachtig om ze te lezen,dus ik zou zeggen ,succes met je camino en met je verslagen.
    Groetjes uit genemuiden.