Dag 47 en 48 Chablis-Auxerre 27 km, totaal 1005 km.

30 juni 2016 - Auxerre, Frankrijk

Overnachting; La Maison des Randonneurs, Auxerre. € 20,-- per nacht (alleen overnachting).

Ik ben al vroeg m'n tentje uit. Via een tussendoor paadje loop ik naar Chablis en koop bij een 'boulangerie' verse croissantjes. Als ik terugkom zitten Harm en Marijke in hun ochtendjassen al voor de camper. Met een heerlijke Senseo genieten we van de croissantjes.

Vandaag naar Auxerre. Dat is een kleine afwijking op de 'normale' route. De route staat verder niet beschreven in het routeboekje. Om in Auxerre te komen moet ik de wit/rode markeringen volgen. Die moet ik ergens in het centrum van Chablis oppakken. Ik heb echter geen zin om die bullebak van Hotel la Poste tegen het lijf te lopen dus maak ik een omtrekkende beweging. In een grote boog ga ik om het centrum heen en zoek vervolgens de wit/rode markering van de route op. Ik moet er toch echt niet aan denken om die kerel tegen te komen. Lijkt me echt zo'n type met losse handjes.

Het volgen van de rood/witte markeringen gaat best goed. Ik loop een paar keer fout maar meer dan 2 km zal het niet geweest zijn. Door het vele klimmen doe ik toch wat langer over de route dan verwacht. Ik kom pas half zes aan. Te laat om nog wat van Auxerre te zien. Ik besluit daarom om nog een dag te blijven. Ik slaap op een kamer van drie maar, zoals wel vaker op deze reis ben ik de enige.

De andere dag verken ik Auxerre. Een historische stad met een prachtige kathedraal en vele kerken. Ik maak er een relaxte dag van.

1. Fanny:
    3 juli 2016
    De 1000 km gepasseerd, 1/3 van je reis en al vele mooie, ontroerende momenten en bijzondere mensen ontmoet. Maar ook (helaas) veel regenachtige momenten rijker. Hoop voor je dat de volgende 1000 km droger en zonniger zullen zijn. Hou dit zo vol!

Lieve groet Fan
  2. Gerrit Holstege:
    4 juli 2016
    Wel een ff een momentje hé....1000 km; superbe! Goed om die bullebak te ontlopen, wie weet wat er allemaal had kunnen gebeuren. Leuke foto's van Auxerre.
    Wij zijn weer terug van een heerlijke week Kreta en morgen weer gewoon hard aan het werk (ook weer goed hoor).
    Avoir du plaisir et être prudent!
    Grtjs, Gerrit