Dag 44: Foret Chenu-Ervy le Chatel 16 km, totaal 936 km.

26 juni 2016 - Ervy-le-Châtel, Frankrijk

Overnachting; Parochiehuis, Rue du 14 Juillet 6, Ervy le Chatel. € 15 (alleen overnachting).

Dick heeft vannacht een flink stuk van de Franse Ardennen omgezaagd. Wat kan die man snurken.... Blij dat ik oordoppen bij me heb. Dit is trouwens de eerste keer dat ik niet alleen slaap. Kan ik vast wennen voor als het straks echt druk wordt op de Camino....

Dick wil op tijd vertrekken dus ja dan moet ik er ook maar op tijd uit. Gewoon in bed blijven liggen terwijl Dick naast me zit te ontbijten lijkt me geen prettige optie. Dick loopt vandaag een stuk verder dan ik dus na het ontbijt nemen we afscheid. Ik blijf nog tot een uur of tien in de gite.

Het weer is redelijk. Ik loop op m'n gemak naar Ervy le Chatel. Daar ben ik al op tijd. Op een bankje bij een oorlogsmonument wacht ik tot het afgesproken tijdstip; drie uur. Jean is stipt op tijd. Ik volg hem door de kleine steegjes naar de parochieherberg. De herberg heeft plaats voor drie personen. Een stapelbed en een éénpersoonsbed. Ik heb de herberg helemaal voor mezelf. Het is zondag en het dorp is uitgestorven. Er valt niets te beleven. Ik ga op bed liggen en ben in een mum van tijd vertrokken. Zondag, rustdag....

De pizzeria is het enige restaurant dat s' avonds open is. Geen keuzestress dus. Om in een verder leeg restaurant aan een tafeltje te gaan zitten eten trekt me niet zo, dus het wordt een afhaalpizza. En de pizza is boven verwachting. Heerlijk!