Dag 79: Nasbinals-Saint Chély d'Aubrac 19 km, totaal 1.729 km.

31 juli 2016 - Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk

Overnachting; Camping municipal. € 5,50 (alleen overnachting).

Gisteravond hebben we Anke niet meer gezien. We lopen het dorp uit zonder haar. Het voelt niet helemaal goed. De rest doet er vrij nonchalant over. Ze had volgens hen zelf ook wat moeite kunnen doen om ons gisteravond op te zoeken. Of ze had vanochtend vroeg naar onze kamer kunnen komen. Het zit me toch niet lekker.

Na een half uur lopen komt een naar adem happende Anke ons achterop lopen. Ze vraagt of ze vandaag weer met ons mee kan lopen. Ze was bang dat we liever zonder haar wilden lopen. We leggen haar de situatie uit. Ze is al lang blij dat ze weer bij haar 'familie' is. Samen vervolgen we onze weg.

Het is mistig en de wereld ziet er prachtig mysterieus uit. Net alsof er onder die dikke witte deken een geheim schuil gaat. Zo nu en dan stoppen we om al dat moois goed in ons op te nemen. Het is betoverend. We lopen op de Aubrac hoogvlakte. Een prachtig gebied. Hier komt ook het beste vlees van Frankrijk vandaan.

Laurent is vandaag erg energiek en loopt al snel een stuk voor ons uit. Onderweg komen we Josephiene tegen. Een Duits meisje van begin twintig. Ze loopt in haar eentje een paar weken op de camino. Met haar ouders heeft ze een tijdje in Frankrijk gewoond. Frans is dus geen probleem. Ze sluit zich aan bij de 'familie'. We zijn nu met z'n zessen. Drie Fransen, twee Duitsers en een Nederlander.

Na een tijdje haal ik Laurent in. We lopen samen verder. Begin van de middag komen we aan in Saint Chély d'Aubrac, onze eindbestemming. Laurent en ik bestellen in het dorp een koffie en we wachten op het terras de komst van de anderen af. Laurent vindt het veel te vroeg om te stoppen en wil eigenlijk verder lopen. Hij wil het de rest van de groep voorleggen. Maar die groep komt maar niet. Laurent belt met z'n vriend Christophe om te vragen waar ze blijven. Het blijkt dat hij al met Frederic  op de camping staat. Zij hebben niet zoveel zin om verder te lopen. Daar legt Laurent zich maar bij neer. De twee dames hebben voor het dorp al ergens een gîte gevonden. Wij zakken ook af naar de camping. De rest van de middag brengen we luierend door in onze tenten.

'S avonds eet ik met Christophe in zijn tent. Spaghetti Bolognese. Hij heeft een twee persoons tent bij zich dus dat gaat prima. De rest gaat eten in het restaurant in het dorp. Na het eten sluiten wij ons aan bij de rest. Het wordt erg gezellig. Frederic loopt morgen zijn laatste traject. Daarna zit zijn vakantie erop. Hij wil vroeg van start en loopt het laatste traject het liefst in zijn eentje. Reflecteren. We nemen afscheid van hem. Altijd weer lastig. Frederic slaapt in een hangmat met daaroverheen een soort van poncho. Alleen zijn hoofd steekt uit de poncho. Een vreemd gezicht.

We luisteren voor het slapen gaan nog even naar 'Somewhere over the rainbow'. Met de prachtige tekst nog ronddolend in m'n geest val ik in slaap.