Dag 36: Moussy-Montmort Lucy 19 km, totaal 786 km.

18 juni 2016 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Overnachting; Hotel de la Place, Montmort Lucy. € 46,-- (incl. ontbijt).

Mijn dag begint met een glimlach van de serveerster in de ontbijtzaal en een vriendelijk; 'Bonjour,  ça va?' Het kan hier dus ook anders.

Er staat een man bij de receptie die een heftige woordenwisseling heeft met de eigenaresse. Waar het precies om gaat kan ik niet volgen. De man betaalt en loop kwaad weg. Ik betaal ook en loop zo snel mogelijk het hotel uit, op weg naar mijn volgende bestemming; Montmort-Lucy. Naar verwachting zal ik daar een kleine vier uur over lopen. Het is pas acht uur, dus tijd zat vandaag. De eerste helft van de wandeling volgt een pad dwars door de wijngaarden van deze streek. Het laatste stuk gaat door bossen. Volgens het routeboekje zijn in het voorjaar de paden hier erg drassig. Dan kan ik m'n borst helemaal wel nat maken als daar ook nog een buitenproportionele hoeveelheid regen bij opgeteld moet worden. En ja, hoor. Na een paar minuten lopen begint de marteling. Tijd om m'n stokken voor de dag te halen.

Bij het samenstellen van m'n reisbagage heb ik erover zitten twijfelen of ik m'n loopstokken mee zou nemen. Gelukkig heb ik toen besloten ze wel mee te nemen. Het zijn lichtgewicht, uitschuifbare stokken. In modderige omstandigheden voorkomen ze dat ik m'n evenwicht verlies en in heuvelachtig terrein ontlasten ze de benen (foto).

Tot overmaat van ramp loop ik ook nog ruim een kilometer te ver rechtdoor. Aan het eind van het modderige deel kom ik bij een plas uit. In een bootje, dat verlaten aan de kant ligt, eet ik m'n luch op; drie croissants. Die zijn nergens zo lekker als in Frankrijk!

Rond half twee sta ik al op de stoep van m'n hotel. Ik kan gelukkig m'n kamer al op. Buiten breekt het zonnetje door dus gauw het terras op. Een half uur later regent het (alweer...). Ik voel me gammel en besluit om een paar uur op bed te gaan liggen. Binnen no-time slaap ik. Als ik wakker word voel ik me toch niet helemaal fit. Toch hopelijk geen griep onder de leden? Ik heb het koud en doe m'n fleece-vest aan. Dat is amper voldoende om het weer warm te krijgen.

In het restaurant van het hotel verwen ik mezelf met een drie gangen ala cart menu en een half flesje stevige rode wijn. Ze hebben hier een fantastische keuken! Hopelijk voel ik me morgenochtend weer fris.

Ps: ik heb 7 foto's geplaatst. Op mijn (iphone) scherm zie ik er standaard slechts 4. Klik op de knop 'toon meer foto's....' om alle foto's te bekijken.

1. Fanny:
    23 juni 2016
    Hopelijk geen griep. Ik hoop voor je dat je nu de meeste regen inmiddels wel gehad hebt en dat de zon maar gauw gaat schijnen waardoor je weer nieuwe vitamines krijg.

Lieve groet Fan
  2. Gerrit Holstege:
    24 juni 2016
    Je gaat echt een betere periode tegemoet qua weer en da's toch een mooi vooruitzicht hé?
    Geen griep gekregen hopelijk? Ws niet, want ik weet uit ervaring dat rode wijn wonderen kan verrichten.
    Groetjes
  3. Marijke:
    24 juni 2016
    Idd laten we hopen dat het griepje weg blijft...
    Ik vind de overnachtingprijzen toch wel aan de kostbare kant, of loop ik achter? Zijn er geen refuges?
  4. Dirk en jenny:
    24 juni 2016
    Het is een plezier om jou verslagen te lezen niet ziek worden hoor. Hart gr. van ons
  5. Dicky Dick:
    24 juni 2016
    Onderuit hangend op de bank fleur ik opeens op bij de gedachte dat ik nog 3 dagen reisverhalen van pelgrim Dirk achter ben. Yesssssss! Big smile bij het lezen ervan. Dankjewel, Dirk, voor het delen van je belevenissen. Heb bijna het idee dat ik mee wandel. Maar gelukkig voor jou is dat alleen in gedachten! Knuf!!!