Dag 42: Rustdag Troyes 0 km, totaal 892 km.

24 juni 2016 - Troyes, Frankrijk

Overnachting; Maison Notre-Dame en L'Isle, Rue de L'Isle 10, Troyes. € 19,50 (aleen overnachting).

Ik blijf lekker een dagje in Troyes. De kamer voor een extra nachtje bijboeken is geen probleem. In een winkelcentrum iets buiten de stad, waar ik met de bus naar toe ga, ga ik op zoek naar een ander regenjack. M'n huidige jack is veel te zwaar en erg volumineus. Het is een Goretex jas die het zweet zou moeten afvoeren waardoor je niet van binnenuit je zelf natzweet. Nou bij mij werkt dat niet, en ik kan toch rustig zeggen dat ik ondertussen ervaringsdeskundige ben. Ik zou trouwens ook niet weten hoe dat zweet van binnen naar buiten moet worden afgevoerd als de buitenkant kleddernat is. Het Goretex materiaal werkt alleen goed als het buiten droog is. Tja, en dan trek ik geen jas aan. Ik heb al gauw een geschikt jack gevonden in een Lafuma outletwinkel. De helft lichter dan m'n huidige en een stuk compacter.

Op het postkantoor van Troyes stuur ik m'n oude jack tezamen met nog wat overbodige spulletjes terug naar Genemuiden. Ook m'n E-reader stuur ik terug. Ik heb in de afgelopen 6 weken amper twaalf bladzijden gelezen. Elke keer moet ik opnieuw beginnen omdat ik de draad kwijt ben. Dat schiet niet op. Terwijl ik toch een echte lezer ben. Op reis worden je gewoontes toch anders dan thuis. Het acht uur journaal moet ik thuis altijd zien. Nu ben ik totaal niet op de hoogte van het nieuws, en eerlijk gezegd scheelt het mij ook niets. Ik kan me dan ook niet opwinden over zaken waar ik toch niets aan kan veranderen. Al met al scheelt dat toch weer wat gewicht. Totaal loop ik met ruim 10 kilo op m'n rug. Dat is inclusief de rugzak zelf, tent, slaapzak, slaapmatje, kleding etc. Het gewicht van het drinkwater komt daar dan nog wel bij. Elke dag neem ik 2 liter mee voor onderweg. Dat is toch ook weer 2 kilo. Maar gaandeweg de dag wordt m'n rugzak steeds lichter.

Nadat ik m'n pakketje op het postkantoor heb afgegeven ga ik Troyes in. Troyes is een heerlijke relaxte stad. Het oude centrum is vrij compact en overzichtelijk. Veel kerken met daaromheen gezellige terrasjes. Het is vandaag droog en de zon laat zich zelfs zo nu en dan zien. Heerlijk slenterweer.

1. Fanny:
    28 juni 2016
    Niet te snel gaan hoor, ik kan het niet voor lezen...:-)
    Nu worden we elke dag dubbel verwend met al die mooie verhalen en foto's.

Lieve groet Fan
  2. Karin:
    28 juni 2016
    Ha Dirk
    Dubbel en dwars verdiend hoor zo'n rustdag!! Ik Geniet van je verhalen. Hopelijk heb je je nieuwe jas niet veel nodig.
    Dikke knuffel Karin