Dag 41: Saviéres-Troyes 19 km, totaal 892 km.

23 juni 2016 - Troyes, Frankrijk

Overnachting; Maison Notre-Dame en  L'Isle, Rue de L'Isle 10. € 19,50 (alleen overnachting).

Het is buiten al warm. Ik heb de buitendeur nog niet open of de muggen zetten de aanval al in. Ik loop snel naar het huis van Mevrouw Noble voor het ontbijt. Zij is net wakker en verontschuldigt zich, ze heeft zich verslapen. Ze is nog bezig met het dekken van de tafel. Ze vertelt dat er veel muggen zijn omdat de Seine buiten zijn oevers is getreden. Het vele laagstaande water barst van de muggenlarven die nu massaal aan het verpoppen zijn tot mug.

Vandaag loop ik weer langs het kaarsrechte kanaal. Weinig variatie. Op beide oevers loopt een pad. Op de linkeroever een graspad en op de rechteroever een betonnen fietspad. Het linkerpad ligt in de schaduw dus de keuze is gauw gemaakt. Voor de muggen is er niet veel meer keuze dan een eenzame pelgrim. Ik heb nog nooit zoveel muggen bij elkaar gezien. Het barst er van. Al lopend zwaai ik met m'n armen om ze toch nog enigszins van me af te houden. Het helpt niet veel. Ze zitten overal. Op m'n armen, schouders, gezicht.... Ze proberen zelfs in m'n oren te kruipen. Ontzettend irritant! Allemaal de naweeën van het slechte weer van de afgelopen tijd. De temperatuur is ondertussen ook flink opgelopen naar waarden van meer dan dertig graden. Even voor Troyes staat het pad, over een lengte van zo'n kilometer, blank. Het lukt me net om met m'n hoge bergschoenen er doorheen te waden. Ze waren net zo lekker droog....

Het Maison Notre-Dame en L'Isle ligt vlak achter de grote kathedraal. Ik krijg een eenvoudige kamer op de tweede verdieping. Het is pas twee uur. De hele dag nog voor mezelf. Troyes is een prachtige oude stad. Veel kleine, middeleeuws aandoende straatjes. Ik zit eraan te denken om nog een dag te blijven.

Let op: dit is vandaag (27 juni) de tweede blog die ik plaats. Ik heb nog steeds wat in te halen-;))

1. Henk en Thea:
    27 juni 2016
    Ja,ja dat hadden we al opgemerkt, die dubbele zending blog!
    't Is verslavend om je te volgen, dus teleurstellend als je niets plaatst.
    We genieten van je beeldend schrijven en je bent mooie gespreksstof.
    Henk en Thea