Dag 54: L'Huis Prunelle-Athez 15 km, totaal 1.160 km.

6 juli 2016 - Athez, Frankrijk

Overnachting: Gite d'etappe Athez, Athez. € 9,-- (alleen overnachting).

Vandaag gaan we het rustig aandoen. Roger heeft z'n voeten vol geplakt met pleisters en ik heb nog steeds last van m'n linkerscheenbeen.

Het is een genot om door de Morvan te wandelen. Wat is het hier prachtig! Een glooiend landschap, veel bossen, en adembenemende vergezichten.

We kunnen geen bankje vinden voor onze lunch dus we duiken ergens in een pasgemaaid weiland. Na een tijdje springt Roger op. Hij zit middenin een mierennest. De mieren zitten overal en ze prikken er naar hartelust op los. Hij slaat ze paniekerig van zich af. Z'n armen en benen zitten onder de rode vlekjes. Ach ja, ook wel weer lachen....

In een klein dorpje doen we inkopen voor het avondeten en het ontbijt. Het wordt vanavond weer spaghetti bolognese....

Twee uur 's middags staan we al voor de gite. De deur staat uitnodigend open. Zo werkt dat meestal. Je installeert je en er komt vanzelf iemand langs om af te rekenen. Het is een grote gite met 26 bedden. Tot nu toe zijn we de enigen. De rest van de middag lekker relaxen in de tuin van de gite. Eind van de middag komen ook Marie-Anne en Helene binnen. Ze hadden een wat grotere afstand te overbruggen. Het avondeten delen we met z'n allen.