Dag 58: Issy L'Eveque-Bourbon Lancy 31 km, totaal 1.266 km.

10 juli 2016 - Bourbon-Lancy, Frankrijk

Overnachting; Camping de Saint Prix, Bourbon Lancy. € 8,80 (alleen overnachting).

Om half zes ben ik al op. Het gaat vandaag erg warm worden. Zo'n 34 graden. Hopelijk loop ik veel door de bossen. Met een beetje geluk ben ik rond twee uur op de camping in Bourbon Lancy. Snel nog wat eten en daarna m'n rugzak inpakken en de herberg weer schoon achterlaten. Half zeven ben ik op pad. De zon komt prachtig op. Het is, op het gezang van de vogels na, doodstil in het dorp. Het is zondag dus iedereen ligt nog op z'n nest. Zo hier en daar word ik opgeschrikt door een hond die blaffend en grommend op me af komt rennen. Gelukkig zit er een hek tussen mij en de hond. Het zijn vaak gemene beesten die zie hier rond het huis hebben lopen. Ik ben als de dood dat er een keertje eentje echt op me af komt omdat iemand vergeten is het hek dicht te doen. De verhalen van pelgrims die zijn gebeten door een hond zijn talrijk. Je zult in ieder geval op zoek moeten naar een dokter voor een spuit.

Rond een uur of tien is het al behoorlijk warm. De bossen geven gelukkig wat verkoeling. Bourbon-Lancy ligt niet op de GR route. Ik moet er een kilometer of zeven voor omlopen. Het laatste stuk gaat, in de volle zon, over geasfalteerde wegen. Het asfalt kookt letterlijk. De blaasjes staan er op. M'n stokken kan ik niet meer gebruiken omdat ze gewoon wegzakken in het zachte asfalt.

Half drie ben ik op de camping. Drijf- en drijfnat van het zweet. Gauw m'n tent opzetten, douchen en daarna een schaduwplekje opzoeken aan het meer. Ik ga lekker in het gras liggen en droom al snel weg.