Dag 59: Bourbon Lancy-Diou 15 km, totaal 1.281 km.

11 juli 2016 - Diou, Frankrijk

Overnachting; Camping du Gué de Loire, Diou. € 7,70 (alleen overnachting).

De Fransen zijn vanochtend wakker geworden met een kater. Portugal is er met de beker vandoor gegaan. Ach, er zijn ergere dingen.

Ik ben vannacht een paar keer wakker geworden van een stekende pijn in m'n linkerscheenbeen. Dat wil maar niet over gaan. Is ook m'n eigen schuld. Ik blijf maar afstanden lopen van 30 kilometer. Ik moet het vandaag maar eens rustig aan gaan doen. Een kilometer of 15 verderop zit een camping. Daar ga ik naar toe.

De gids beschrijft de route om vanaf Bourbon Lancy weer aan te sluiten op de GR, de met rood/witte strepen gemarkeeree route. Ik hoef dus gelukkig niet eerst zeven kilometer terug te lopen. Tja, en dan ben ik maar zo rond twaalf uur op de camping. Het voelt alsof ik niets gedaan heb. Ik zoek een plekje op in de buurt van caravans met Nederlandse kentekens. Wie weet heb ik dan vanavond nog wat aanspraak. Het is rustig op de camping. Met dit mooie weer is iedereen de hort op. Ik vul m'n waterzak met vers, koud water en daarmee ga ik m'n scheenbeen koelen. Verplicht rust. Dat valt nog niet mee als je gewend bent een hele dag te lopen. Eind van de middag stroomt de camping weer vol. Een Fries komt met een klapstoeltje aanlopen 'dat is beter voor je rug dan op de grond tegen een boom zitten. M'n vrouw is koffie aan het zetten. Zin om een bakkie mee te drinken?' Wat aardig. Daar zeg ik geen nee tegen. Na een paar dagen alleen is het wel eens weer fijn om wat aanspraak te hebben. En.....echte Douwe Egberts koffie met een gevulde koek. Super! Beter dan die zwarte teer die ze hier in Frankrijk serveren. De camping wordt gerund door een Nederlands echtpaar; Gert en Gerda. Bij de receptie maak ik een praatje met ze. Ze verkopen eigengemaakte pizza's. Ik bestel er eentje en neem er een fles koude rosé bij. Om half acht wordt de pizza bij m'n tentje bezorgd. De pizza is heerlijk. Zo ook de rosé.... Het was een heerlijke relaxte dag.

Ps: Dit is de tweede blog van vandaag. Mis dag 58 dus niet!

1. Ria moerland:
    13 juli 2016
    Heel verstandig van je dirk dat je het wat rustiger aan doet.
    Ik hoop voor je dat het weer snel wat beter gaat,en anders een rustdag inlassen.
    En ja ,die koffie is nergens zo lekker als hier.
    Ze zeggen niet voor niets:oost,west,thuis best.
    Groetjes van ons
  2. Karin:
    13 juli 2016
    Ha Dirk ik geniet van je verhalen maar doe rustig aan met je scheenbeen hoor !!!
    Knuffel Karin
  3. Simon van der Veen:
    14 juli 2016
    Gelukkig heb jij meer ontmoetingen met friezen dan alleen : "viefentrietig kilometer???"
    Groetnis, en goed gaan.
  4. Simon van der Veen:
    14 juli 2016
    Overigens zie ik dat ik een kleine letter gebruik en jij een hoofdletter. Goed gedaan Dirk!