Dag 55: Athez-St. Leger sous Beuvray 20 km, totaal 1.180 km.

7 juli 2016 - Saint-Léger-sous-Beuvray, Frankrijk

Overnachting: Chambre d'Hotes mevr. Corneloup € 30,-- (halfpension).

Vandaag lopen Roger en ik voor het laatst samen. Morgen scheiden onze wegen zich. Het zal weer wennen zijn om alleen te zijn. Marie-Anne en Helene lopen hun eigen tempo. Rond de middag houden ze een uurtje siësta. Ze lopen vandaag hun laatste etappe. Het zit erop. Volgend jaar gaan ze verder.

Mijn scheenbeen is flink opgezet en steekt de dames staan erop dat ik bij de 'pharmacie' ernaar laat kijken. Helene is in het dagelijkse leven apotheker en speculeert erop los. Nog even en ze belt een ambulance.... Ze gaat voor de vertaling met me mee. Het is waarschijnlijk een overbelasting van de pezen. Niet te grote afstanden lopen en kleine pasjes nemen waardoor de pezen wat minder worden belast. Op het dorpsplein drinken we een afscheidsborrel en nemen daarna afscheid van de dames. Wij gaan op zoek naar de Chambre d'Hotes. Een vriendelijke 'oma' verwelkomt ons. Het grote huis ademt één en al muziek. Een grote vleugel, violen aan de wand, gitaren en bergen klassieke cd's. We krijgen ieder een aparte kamer.

De plaatselijke padvindersclub maakt vandaag gebruik van het riante tuinhuis. Mevrouw Corneloup maakt wat te eten voor ze. Wij eten daarom pas om acht uur. Rond een uur of negen komen de padvinders naar binnen om de wedstrijd Frankrijk-Duitsland te kijken.

Half tien zak ik af naar m'n kamer. Het zal mij een worst zijn wie er wint.....  Ik schrik nog wel een paar keer wakker van wat vreugdekreten. Het gaat waarschijnlijk goed met Frankrijk.

1. Gerrit Holstege:
    10 juli 2016
    En dan zomaar weer op jezelf aan gewezen, ik kan me voorstellen dat het wel weer ff wennen was om weer alleen te lopen. Geniet van alle dagen en weken die nog voor je liggen en van alle mensen die je nog tegen gaat komen, allemaal met een eigen verhaal en een eigen persoonlijkheid.
    Ik hoop dat het allemaal goed is gekomen met je scheenbeen.
    Gr. Gerrit