Dag 13: Rugzakbeslommeringen 0 km, totaal 261 km.

26 mei 2016 - Haaren, Nederland

Overnachting: B&B De Posthoornhoeve, Haaren. € 35,--.

Het ontbijt 's ochtends was pure verwennerij. Gastvrouw Janny heeft er flink werk van gemaakt. Zeer gevarieerd en van alles ruim voldoende.

Ik heb nu 4 dagen met m'n nieuwe Osprey rugzak gelopen maar heb daar nog steeds niet het juiste gevoel bij. Hij is gewoon een maatje te groot gekocht. Hierdoor zit de heupgordel te laag waardoor de harde achterkant op m'n bovenste bilspieren drukt. Dat loopt niet fijn. Ik besluit om terug te gaan naar een outdoorzaak in Den Bosch. Fan wil me daar wel naar toe rijden. Ik hoef dus niet terug te lopen -;)).

Helaas hebben ze bij Bever in Den Bosch niet dezelfde rugzak in een maatje kleiner. Ik probeer nog wel een andere rugzak maar merk geen verschil in comfort. De verkoopster checkt het systeem en geeft aan dat de medium variant wel voorradig is bij de Bever vestiging in Houten. Tja, als ik toch bezig ben....

De medium zit inderdaad een stuk beter. Toch laat ik me door de verkoopster overhalen om ter vergelijk nog wat andere rugzakken te passen. Ik blijf maar aan het overpakken... Fan moet weer op tijd terug zijn en zit op hete kolen. Ze kijkt lijdzaam toe hoe ik de één na de andere rugzak bepak en probeer. Ik krijg bij de andere rugzakken niet het wauw gevoel dus besluit ik om de medium te kopen. Fan neemt mijn huidige large variant over.

Rond half vier ben ik terug in Haaren. Gastvrouw Jannny is verbaasd mij weer terug te zien. Ik leg het haar uit en hoop maar dat ze nog een slaapplaatsje over heeft. Dat is gelukkig geen probleem.

Tja beste lezers. Dit keer helaas geen interessant reisverhaal. Maar ook deze beslommeringen horen erbij en wil ik jullie niet onthouden. Ik spreek mezelf ernstig toe dat ik vanaf nu geen klaagstemmetje meer in m'n hoofd wil horen over een niet lekker zittende rugzak. Dat haalt me teveel uit het moment. Ik wil daar niet meer mee bezig zijn. Deze rugzak is vanaf nu m'n maatje waarmee ik Santiago de Compostella over een aantal maanden hoop binnen te lopen.

1. Jolanda:
    31 mei 2016
    Fijn dat je eindelijk tevreden bent over je rugzak. Het is toch wel prettig om met een goed zittende rugzak te lopen, zeker als je nog maar aan het begin staat van je reis! Je gevoel was dus toch goed, daar moet je zeker op vertrouwen!
  2. B. Bonthuis:
    31 mei 2016
    Als ik je verhaal lees....was het om Fan te sarren;) Grapje hoor!
    Tot snel. Dikke kus.
    Bertha
  3. Fanny:
    31 mei 2016
    Ach ja Bertha, je moet wat voor een pelgrim over hebben hè...:-)
    Groetjes Fan