Di 28 aug Mola di Bari-Polignano 20 km, totaal 610 km.

28 augustus 2018 - Polignano, Italië

Overnachting: op de bank in de B&B van Steve en Laura.

Het hotel serveert vanaf half acht pas het ontbijt. Ik heb op de kaart gezien dat ik over zo’n 10 kilometer langs een paar campings kom. De plannen voor vandaag zijn om daar naar toe te lopen en dan maar kijken of ik er een plekje kan krijgen. Dat ik pas om half acht kan ontbijten is dus niet zo’n probleem. In tegenstelling tot de kamer viel het ontbijt reuze mee. Veel keuze aan zoetigheden. En dat is aan mij wel besteed. Vandaag loop ik net als gisteren vlak langs de kust. Het is half bewolkt en het waait stevig. Mooie temperatuur om te lopen. Ik krijg een berichtje binnen van Steve en Laura met de vraag of ik vandaag toevallig door Polignano kom. Ze zijn daar gisteren aangekomen en blijven daar een dagje. Als ik doorloop zou ik daar rond een uur of half twee kunnen zijn. Ik check op booking.com of er nog accomodatie beschikbaar is. Dat is er maar de prijzen beginnen bij 85 euro per nacht. Dat wordt me te gek dus toch maar op een camping slapen vannacht. Ik stuur Laura en Steve een berichtje waarin ik het ze uitleg. Ze sturen me een berichtje terug dat ik gewoon naar Polignano moet komen. Ik kan bij hun op de kamer op de slaapbank slapen. Perfect! Half twee ontmoet ik ze in het prachtige historische centrum van Polignano. Het is goed ze weer te ontmoeten. Eindelijk weer wat aanspraak. Ik had zo gehoopt om pelgrims tegen te komen op mijn reis maar helaas. We slenteren wat door het centrum en drinken op een terrasje een ijskoude gin-tonic. Na de siësta gaan we op zoek naar een restaurant. Het werd maar liefst half één die avond..... Ach gezelligheid kent geen tijd.