Do 9 aug Cassino-Mignano Monte Lungo 22 km, totaal 201 km.

9 augustus 2018 - Mignano Monte Lungo, Italië

Overnachting Salisù Country House 30,00.

Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Gelukkig had de kamer airco. Dat scheelt enorm. M’n ontbijtje kon ik krijgen bij de naburige bar. Dezelfde bar waar ik gisteren m’n dag heb afgeblust. De bar is open vanaf zes uur dus dat komt goed uit. Het ontbijt bestaat uit m’n normale koffiepauze onderweg; een cappuchino en een cornetto con crema. That’s it! Het is nog lekker koel als ik de stad uitloop. Dit keer een wandeling over rustige smalle weggetjes. Het is wel te merken dat ik de bergen binnen wandel. Het trakect gaat op en neer. Na de 40 km van gisteren wordt dit traject van 22 km een makkie. Half twaalf zit ik in de enige bar die het dorp rijk is aan een capuchino. Daarna nog een ijskoude cola. Cola neem ik de laatste dagen wel vaker. Het geeft me op een of andere manier een oppepper. Ach en aan de caloriën hoef ik niet te denken. Die knallen er toch wel vanaf; met of zonder cola. Nog een half uurtje lopen en ik ben bij de accomodatie. De kamer heeft helaas geen airco. Ik zal het dit keer met een ventilator moeten doen. Er is ook een restaurant beneden met vanaf het terras een prachtig uitzicht over de bergachtige omgeving. Drie uur hebben ze siësta dus om half drie maar begonnen met het afblussen😉. Daarna lekker m’n lijf rust geven. Om acht uur een heerlijk diner gehad op het terras van het ondergelegen restaurant met een magnifiek uitzicht op de bergen. Ach dat maakt weer veel goed.