Za 11 aug Alife-Telese Terme 30 km, totaal 270 km.

11 augustus 2018 - Telese Terme, Italië

Overnachting: tent.

Vanuit het kerkje loop ik weer terug naar Alife. Ik was van plan om bij de bar, waarvan de eigenaar me gisteren naar het kerkje heeft gereden, een capuchino te nemen. Maar alles zit nog potdicht. Het festival is waarschijnlijk een latertje geworden. Op het centrale plein is de kathedraal van het dorp volledig opgetuigd met lampjes en diverse andere frutsels. Het is er nog doodstil. Er is gelukkig wel een bar open. Het meisje achter de bar ziet eruit alsof ze amper heeft geslapen. Dat is ook goed aan haar humeur te merken. Een ‘cornetto con crema’ heeft ze niet. Dan maar alleen een capuchino. De route vandaag loopt gedeeltelijk langs drukke en minder drukke b-wegen. Rond een uur of twaalf neem ik onder een boom anderhalf uur siësta. Kan m’n lijf weer op adem komen en de kleren enigszins drogen. Het laatste stuk naar Telese Terme is het lopen in de brandende zon. Aan de rand van het dorp ga ik bij een grote supermarkt wat inkopen doen. Het is heerlijk koel in de winkel. Lekker hier maar even een half uurtje rondstruinen. Even verderop staan er bij een kerkje wat bankjes. Tijd voor een luchpauze. Een half uur later sta ik bij de receptie van Albergo del Largo. Een onderkomen waar ze voor pelgrims een speciaal tarief hanteren van 32 euro. Dit is dan inclusief avondeten en ontbijt. Het hotel kijkt uit over klein idylisch meertje. Maar laten ze nou voor vanavond geen plek meer hebben.... Andere hotels zijn er hier niet. Ik vraag of het een probleem is om m’n tentje bij het meer op te zetten. Dat mag niet omdat het meer verpacht is aan een hengelsportclub. Dan vanavond maar op zoek naar een geschikte plek ergens anders. Ik had op weg hier naar toe al iets gezien. Aan het meertje lekker gelezen en tegen zeven uur het dorp ingelopen om wat te eten. Tja, en uiteindelijk kom je dan toch weer terecht bij een pizzaria..... Tegen tienen naar de overnachtingsplek gelopen. Deze ligt aan het eind van een doodlopende weg. In het donker met m’n hoofdlampje de tent opgezet. Dat valt nog niet mee. Tot een uur of twaalf ben ik buiten de tent blijven liggen. In de tent is het gewoon niet te harden. Ik word ondertussen wel lek gestoken maar dit blijft toch de beste optie. Uiteindelijk vrij goed geslapen. Het koelde zelfs zo ver af dat ik m’n slaapzak over me heen moest trekken.