Za 4 aug Iets voor Castel-Gondolfo-5 km voor Artena, 30 km, totaal 57 km.

4 augustus 2018 - Artena, Italië

Overnachting B&B Il Faggio 35,—.

Helaas was de koffie in de thermoskan koud geworden. Met m’n brandertje en pannetje zelf een bak oploskoffie gemaakt. Smaakt voortreffelijk. Als ik de poort uit wil lopen realiseer ik me dat ik gisteren geen sleutels heb gekregen. Tja hoe kom ik die poort nu uit?  Met de hand door de tralies lukt het me om op de intercom te drukken. Na wat geduld hoor ik een slaperige stem ‘Pronto’ zeggen. Ik leg uit dat ik weg wil maar geen sleutels heb. Na zich tien keer verontschuldigd te hebben opent ze het hek voor mij. Nu terug naar Marino. Daar pak ik de route met de vistekens weer op. Gisteren heb ik op internet hiervan tracks gedownload. De route loopt voor een deel door bossen. Op sommige stukken is er amper nog iets van een pad te zien. Ploeteren door varens en  bramenstengels met veel doornen. Met m’n loopstok probeer ik me een weg te banen. Over een paar kilometer doe ik een dik uur. Waarom vind ik dit nog leuk? Na afloop zitten m’n armen en benen onder de rode schrammen. Waarom wordt deze route zo slecht onderhouden? Onderhoudt de route of hef deze op. Dit is gekkenwerk. Ook de rest van de wat bredere paden zijn vaak geen pretje. Omgevallen bomen waar ik kruipend op handen en voeten me onderdoor wurm. Trouwens overal waar de Italianen maar enigszins kunnen komen met een auto ligt het her en der vol met gestort vuil. Wat erg zeg. Op een afslag staat een auto geparkeerd. Zo te horen wordt er flink geneukt. Als ik langszij loopt krijgt de vrouw een orgasme en schrikt zich vervolgens het apenlazarus als ze mij voorbij ziet schieten. Moet een apart gevoel geweest zijn om klaar te komen en te schrikken. Tja.... Zo’n vijf kilometer voor Artena bestel ik bij een barretje een heerlijk glas ijskoud bier. Op bookings.com zie ik dat er amper 10 minuten lopen een B&B zit. Ik boek niet maar loop er wel langs. Omdat ik geen zin heb om vanavond nog een stuk te gaan lopen naar een restaurant neem ik daarom bij de bar een belegd broodje mee. Op weg naar de B&B. Ze hebben nog plek en de prijs was ook nog een stuk lager dan op booking.com. Na deze ploeterdag toch nog een mazzeltje.