Do 16 aug Benevento-Casalbore 27 km, totaal 327 km.

16 augustus 2018 - Casalbore, Italië

Overnachting; Agriturismo Aia di Lazzaro 27,00.

Na drie dagen van lichamelijke rust en heftige innerlijke stormen voel ik me vanochtend als herboren. Ik kan er weer tegen. Iets over zes zit ik aan de overkant van de B&B aan de gebruikelijke capuchino met een cornetto con crema. Het geld voor de overnachting heb ik op een tafeltje in de B&B gelegd. Ik kreeg een berichtje van de zoon van de eigenaresse dat hij samen met z’n moeder een dagje aan zee zat. Dat was ook de reden dat er op booking. com geen kamers meer beschikbaar waren. Ze hadden die dag de kamers geblokt. Ik kon gewoon blijven en het geld ergens neerleggen. Heb ik even geluk gehad dat ik de kamer bij vertrek niet in het slot getrokken heb. Niemand had me er andere in kunnen laten. Ik loop een half uur later weer bij de kerk langs waar ik twee nachten heb verbleven. Nog een half uur later ben ik Benevento helemaal uit. Al gauw gaat de route over prachtige smalle veldweggetjes. Wel veel klimmen. Het berglandschap is hier prachtig. De temperatuur komt vandaag niet boven de 25 graden uit. Ongekend! Ik kom zowaar zelfs twee pelgrims uit Nieuw Zeeland tegen. Ze zijn net als ik in Rome begonnen en lopen tot Bari. Daar pakken ze de boot naar Albanië waar ze ook nog een stuk lopen. Ze lopen dezelfde etappes als ik dus ik kom ze vast nog wel vaker tegen. Zij stoppen vandaag iets eerder dan ik. Mooi op tijd (twee uur) kom ik aan bij m’n onderkomen. Ik word allervriendelijkst ontvangen en krijg een ruime tweepersoonskamer. Lekker douchen en relaxen. Een airco heeft de kamer niet maar dat is ook niet nodig. Ik moet tijdens mijn siësta zelfs een dekentje over me heen trekken om het warm te krijgen....In het restaurant beneden staat om 8 uur m’n tafeltje al gedekt. Een karaf rode wijn ontbreekt ook niet. De eigenaar somt op wat het menu vandaag is. Ik kan het amper volgen. En ik krijg me daar die avond te eten. Ongelooflijk goed en vooral ook veel. Eerst als antipasti een bord met diverse vleeswaren. Dan volgt als primi een gerecht met ei en plakjes dubbelgevouwen courgette met daartussen een zachte kaas. Dan nog een bord spaghetti en als secondi een flink bord met diverse soorten gegrild vlees; kalfsvlees, worstjes, pancetta, karbonade....Du Liebe.... Mijn maag gaat halverwege tegenspurtelen. Dit krijg ik allemaal niet weg. Maar na dit alles moet ik ook nog geloven aan een schaal fruit; watermeloen, gewone meloen, witte- en rode druiven, perzik....Een slaapmutsje in de vorm van een limoncello daar kom ik ook niet onderuit. Tjonge wat ben ik verwend vanavond. De eigenaar lacht me zo nu en dan guitig toe. Het tijdstip van het ontbijt mag ikzelf bepalen. Vooruit ik ga een half uur later dan de ‘normale’ tijd van 6 uur. ‘S nachts word ik een paar keer wakker van wat pijnscheuten in m’n maag. Die is bezig met wat rekoefeningen...