Vr 17 aug Casalbore-Celle di San Vito 26 km, totaal 353 km.

17 augustus 2018 - Celle di San Vito, Italië

Overnachting: B&B La Fontanelle 20,00.

Half zeven zit ik aan een vorstelijk ontbijt. Diverse warme ‘cornetto’s’, toast met jam, fruit het kan allemaal niet op hier.  Accomodaties zijn hier in dit gebied lastig te vinden. De plaatselijke bevolking vragen werkt het beste is mijn ervaring. Toen ik gisteravond de eigenaar vroeg of hij een onderkomen wist in de volgende plaats had hij binnen vijf minuten al iets voor me geregeld. De tent kan dus ook vanavond nog even warm opgeborgen blijven. Ik was helemaal verbaasd dat ik voor het totale verblijf, dus inclusief het vorstelijke diner slechts 50 euro hoefde te betalen. Ook de vriendelijkheid heeft me goed gedaan. De route vandaag liep voor een groot deel dwars door de velden. En het bleef maar stijgen. Uiteindelijk zat ik op 1.000 meter. Veel windmolens hier op deze hoogvlakte. Waar ik soms eem beetje crazy van word zijn de vele dazen die ik constant van me af moet slaan. Even niet opletten of ik voel weer zo’n gemene prik. In beweging blijven is het beste. Dus veel pauze heb ik niet gehad vandaag. In Celle di San Vito kan ik met geen mogelijkheid de B&B vinden. Ik schiet op straat een vrouw aan en ze loopt met me mee naar de B&B. Daar aangekomen blijkt deze nog gesloten te zijn. Ze loopt vervolgens met me mee naar een restaurant waar de eigenaresse daarvan ook de eigenarese is van de B&B. Aardig dat zo’n vrouw me helpt. Ik krijg de sleutel mee en breng de rest van de dag heerlijk relaxed door op m’n kamer. ‘s Avonds kom ik in het restaurant het Nieuw Zeeuwlandse stel Steve en Laura weer tegen. Ze nodigen me uit bij hun aan tafel. En gezellig dat we het gemaakt hebben... Ze hadden trouwens erg slecht weer onderweg gehad. Gek, ik heb daar totaal geen last van gehad. Ik heb wel een iets andere route gevolg maar hemelsbreed lagen de routes niet ver van elkaar verwijderd. Het microklimaat in de bergen. Na al die gezelligheid viel ik als een blok in slaap.

1. Fanny:
    19 augustus 2018
    Wat heerlijk om te lezen dat je weer volop aan t genieten bent. Top!
    En wat extra calorieën heb je hard nodig..:-)
    Lieve groet Fan
  2. Gerrit Holstege:
    19 augustus 2018
    Wat mooi dat je de draad weer opgepakt hebt en jezelf weer bij elkaar heb kunnen rapen. En wat een gastvrijheid kom je toch steeds weer tegen; wat een geluk!
    Je vorige verslag is lang blijven hangen bij mij. Zo wonderlijk is het leven dus; laat de deur altijd op een kier; en geluk valt je ten deel.
    Ik hoop dat dit bericht je bereikt. De vorige reacties heb ik allemaal terug gekregen als onbestelbaar.
    Het beste kerel en tot het volgende verhaal.