Ma 3 sept Torre Pozelle-Pineta 10 km, totaal 678 km.

3 september 2018 - Specchiolla, Italië

Overnachting: Camping Pineta al Mare 10,00.

De laatste dagen was het erg warm. Of tenminste het voelde erg warm aan. Dat komt met name omdat er weinig wind staat. Een koel zeebriesje zou het een stuk aangenamer maken. Half zeven, een uurtje vroeger dan normaal, ben ik onderweg. Het voelt vandaag zwaar aan. Alsof ik lood in m’n benen heb. Soms heb je van die dagen ertussen zitten. Het valt me op dat de Italianen ook al vroeg op de stranden neerstrijken. Op de toeristenstranden word ik zoals gewoonlijk aangestaard alsof ik een ongewenste zwerver ben. Proberen niets van aan te trekken. Zo nu en dan groet ik mensen die me aankijken. Meestal mompelen ze wel iets terug maar het gaat niet van harte. Ach maar proberen het los te laten. Vandaag is het me net te ver om door te lopen naar Brindisi. Ik wil nog proberen om een tussenstop te maken op een camping en dan morgen de etappe naar Brindisi te lopen. Al rond 11 uur kom ik langs een luxe camping. Een compleet dorp met alles erop en eraan. Eerst maar eens vragen wat het kost. De vorige luxe camping waar ik een poging heb gedaan vroegen ze maar liefst 56 euro. Op een bordje zie ik ‘completo’ staan. Ze hebben dus klaarblijkelijk geen plek meer. De receptionist komt al naar me toe lopen om te vragen of hij me kan helpen. Ik vraag of ze misschien toch nog een plekje hebben voor een klein trekkerstent. Geen probleem. Ik vraag vervolgens naar de prijs. Normaal zou dat 28 euro zijn maar het naseizoen is begonnen dus nu 10 euro. Gauw doen dus. De rest van de dag? Luieren aan het zwembad, lezen, slapen, in de schaduw op het strand liggen...Het lijkt wel vakantie....