Zo 2 sept Costa Merlata-Torre Pozelle, 3 km, totaal 668.

2 september 2018 - Camping Village Torre Pozzelle, Italië

Overnachting: Camping Torre Pozelle

Bij de koffiebar van de camping is het om half acht al stervens druk. Ik moet in de rij staan voor m’n capuchino. Tja, Italianen en hun koffie...Rond acht uur ben ik weer op de Francigena. Het begint al behoorlijk warm te worden en er staat geen zuchtje wind. Een uur later is m’n shirt werkelijk zeiknat van het zweet. Als ik langs een prachtig klein strandje kom met een strook schaduw tegen de rotswand heb ik snel een besluit genomen. Tas af en relaxen. Ik kleed me uit tot op m’n groene onderbroek en duik de zee in. Heerlijk zo’n afkoeling! Voorlopig krijgen ze me hier niet meer weg. Pas begin van de middag loop ik door en kom al snel een camping tegen. M’n dan alweer natte shirt geeft de doorslag; stoppen voor vandaag. Als ik ‘s middags om half zes een biertje pak op het terras bij de camping wijst de thermometer nog steeds 32 graden aan. Het biertje wordt al lauw als ik ernaar kijk. Snel opdrinken dus. En doe eens gek neem er nog één.....