Za 1 sept Torre Canne-Costa Merlata 16 km, totaal 665 km.

1 september 2018 - Specchiolla, Italië

Overnachting: Camping Costa Merlata 15,00.

Tegen zonsopkomst word ik wakker. De horizon kleurt vlammend roodoranje en even later komt de zon als een rode vuurbol oprijzen uit de rimpelloze zee. Vogels zijn in de branding op zoek naar voedsel. Juist op deze momenten, wanneer het nog niet zo warm is, zie je veel vogels. Een mooi ontwaken. Ik hoor geklik naast me. Een man zit een paar meter van me vandaan met een enorme camera foto’s te maken van al dat moois. Had ik ook moeten doen maar ik werd teveel in beslag genomen door het moment. De zon werpt al snel z’n rode masker af en bij het verder rijzen stijgt ook de temperatuur. Tijd om op te breken. Bij de pizzatent van gisteravond een capuchino en cornetto en ik ben er weer klaar voor. Bij Torre San Leonardo staat een vierkante hoge toren (=Torre) bij de kust. Ik ga heerlijk pauzeren in de schaduw van deze ‘ torre’ met uitzicht op het strand en de zee. Na twee uur luieren en lezen ga ik weer verder. Rond een uur of twee kom ik een camping tegen. Hier geen belachelijk hoge prijzen van 56 euro per nacht maar ‘slechts’ 15 euro. ‘S avonds eet ik eens een keer geen pizza maar een heerlijke pastaspecialiteit uit deze omgeving.

1. Gerrit Holstege:
    3 september 2018
    Kilometer na kilometer op weg naar je einddoel, met veel mooie momenten onderweg. Fijn en bijzonder om op deze manier met je mee te lopen. Ik gun je nog veel mooie momenten en mensen toe.
    Gerrit