Zo 02/06 en Ma 03/06 Falmouth-St Mawes-Portloe

3 juni 2019 - Portloe, Verenigd Koninkrijk

Zo 02/06 Falmouth-St Mawes. De eerste ferry vertrekt op zondag pas om kwart over negen. Daarna gaat er ieder uur eentje. Het is grijs buiten en zo nu en dan miezert het wat. De ferry van kwart over negen haal ik net niet. Boeiend!  Eerst maar eens lekker op m’n gemak ergens een bak koffie drinken in één van de gezellige koffietentjes in de hoofdstraat van Falmouth. De half uur durende overtocht verloopt erg onstuimig. Ik begin licht zeeziek te worden. We worden door de kapitein vriendelijk verzocht op onze plaatsen te blijven zitten maar een Duitse vrouw heeft dat of niet gehoord of is stronteigenwijs en loopt met haar fototoestel naar het voordek om een foto te maken van al dat zee geweld. Halverwege maakt de boot een flinke zwieper en valt de Duitse vrouw languit in het gangpad. Het loopt gelukkig goed af, althans voor haar. Het fototoestel is in onderdelen uit elkaar geklapt. In St Mawes moet ik nog een half uurtje wachten op de volgende ferry naar Place. In een koffietentje maak ik voor mezelf de balans eens op. Ik heb slecht geslapen, het weer ziet er niet goed uit en na drie weken elke dag te hebben gewandeld kan m’n lijf ook wel een pauze gebruiken. Ik check op internet of er kamers beschikbaar zijn in dit dorp en zowaar zit er op nog geen honderd meter afstand een hotel met beschikbare kamers. Gauw boeken! Een uur later voel ik me de koning te rijk; een badkamer en een echt bed. De rest van de dag? Kleding wassen en voor de rest van de dag genieten van de achterkant van m’n ogen....

Ma 03/06 St Mawes-Portloe. Het ontbijtbuffet in het hotel is geweldig. Natuurlijk hebben ze gebakken eitjes, gebakken ham en worstjes. Ik neem het er goed van. De voedingsbodem voor een flinke wandeling is gelegd. De overtocht naar Place duurt slechts 10 minuten. Ik ben weer op het mij vertrouwde kustpad. Een dag rust heeft me goed gedaan. Het weer ziet er een stuk beter uit dan gisteren. Op een vlak stukje rots iets voor de kust zie ik een zeehond genieten van de zon. Mooi gezicht. Eind van de middag, vlak voordat ik in Portloe arriveer, krijg ik me daar een hoosbui over me heen. Tegen de tijd dat ik m’n regenkleding aan heb ben ik al zeiknat. Laat nou ook de enige pub in Portloe pas om zes uur open gaan. Na een uurtje wachten in de biertuin van de pub kan ik eindelijk naar binnen. Na een half uurtje is m’n kleding alweer zo goed als droog en begin ik me na een heerlijke maaltijd en een pint ale weer aardig mens te voelen.

1. Gerrit Holstege:
    10 juni 2019
    Wat een heerlijke rustdag heb je gehad man; van harte gegund. Eigenlijk moet je dit gewoon met enige regelmaat doen.
    By the way; wel jammer dat jouw bloggen steeds een week achterlopen. Wellicht kan dit niet anders??