Zo 09/06 en Ma 10/06 Plymouth-Whitsand bay-Plymouth

10 juni 2019 - Plymouth, Verenigd Koninkrijk

Zo 09/06 Plymouth-Whitsand bay. ‘s Ochtends aan het ontbijt is het pezen om het traditionele Engelse ontbijt naar binnen te werken. Ei worstjes, ham.... Daarna snel op pad. We lopen vandaag terug naar de bushalte waar ik gisteren de bus naar Plymouth heb gepakt. Het eerste stuk gaat door Plymouth. Al snel arriveren we bij de ferry die ons naar de overkant brengt. Een prachtige wandeling volgt door de prachtig aangelegde tuinen van Mount Edgecumbe. Daarna volgen de idylische dorpjes Kingsand en Cawsand. Eind van middag arriveren we op het punt waar ik gisteren de bus naar Plymouth heb gepakt. Gelijk aan de overkant zit een camping die volgens internet alle mogelijke voorzieningen moet hebben. Alleen krijgen we bij het inchecken al snel te horen dat al die voorzieningen er weliswaar zijn maar vandaag al vroeg hun deuren hebben gesloten....Via de beheerder kunnen we nog net twee flesjes cider regelen voor bij de tent. Om onze magen te vullen moeten vanavond teren op de noodvoorziening; noodles.

Ma 10/06 Plymouth. Door een onduidelijke dienstregeling zitten we een uur later dan gepland in de bus richting Plymouth. Als we daar arriveren rond half elf begint het net te regenen. Zo te zien aan de lucht kon het vandaag wel eens een druilerige dag worden. Naast mijn éénpersoonstent hebben we nu ook een tweepersoonstent bij ons in de rugzakken. We houden qua volume nauwelijks ruimte over om eten voor onderweg mee te nemen en hebben besloten om mijn éénpersoonstent achter te laten in een B&B. Over een week reizen we dan terug naar Plymouth om m’n tent weer op te halen. Het guesthouse wat we op het oog hebben heeft nog plek en de eigenaar wil met alle plezier de éénpersoonstent voor ons bewaren. Geregeld. We zijn koud een half uur onderweg of het begint te stortregenen. We schuilen bij een koffietent. Pas twee uur later is de bui afgezwakt naar een miezerige regen. Romdom ziet het nog helemaal grijs dus er zal nog wel meer komen. We bellen het guesthouse om te vragen of er eventueel ook voor de komende nacht nog een kamer vrij is. We hebben geluk en een uur later zijn we onze kleren aan het drogen op de kamer. Hopen dat het morgen beter is.