Vr 07/06 en Za 08/06 Polperro-Millendreath-Whitsand Bay

8 juni 2019 - Whitsand Bay, Verenigd Koninkrijk

Vr 07/06 Polperro-Millendreath. Zoals de verwachtingen al aangaven is het vannacht gaan regenen. Ik wacht het ergste af en als het iets opklaart breek ik m’n tentje af. Ondertussen is het al één uur in de middag. Net als een paar dagen geleden een hele dag in m’n tentje bivakkeren daar heb ik even geen zin in. Dan maar een paar buien over me heen. Nou dat heb ik geweten! Op steile stukken komt het in stromen van de kliffen af. Op rotsachtige stukken is het pad spekglad. Na een uurtje of vier lopen in de stromende regen kom ik langs een aan het pad gelegen boerencamping. Een basic camping met alleen een vervallen schuurtje wat dienst doet als toilet en douche. Stoppen! Ik heb er even genoeg van. Het is trouwens ook al bijna zes uur. Ik meld me bij de voordeur van de woonboerderij en maak een praatje met de eigenaresse. Als ik vraag wat de prijs is voor een overnachting antwoordt ze; ‘well I am afraid it’s 15 pounds’. Grappig; ze maakt bij voorbaat al haar excuses dat het duur is... Meestal betaal je voor een camping zoals deze zo’n vijf á zeven pond. Het is omdat het snertweer is maar anders zou ik bedanken en op zoek gaan naar wat anders. Door de harde wind is het nog een hele tour om de tent in m’n eentje op te zetten.

Za 08/06 Millendreath-Whitsand bay. En stormen dat het vannacht deed! De haring van één van de scheerlijnen is losgeschoten. Gelukkig vind ik die een paar meter verderop terug. De lucht ziet er veel belovend uit. Gelukkig maar. Vandaag komt Fan aan op het vliegveld van Exeter en reist vandaar met de trein door naar Plymouth. Ze gaat een aantal dagen met me meelopen. In Plymouth heb ik voor een week geleden een Bed and Breakfast gereserveerd. Met al die regen van de afgelopen week heb ik wat vertraging opgelopen en is het maar de vraag of ik vandaag de afstand naar Plymouth kan overbruggen. Ik zou dan vandaag zo’n 40 kilometer moeten lopen. Niet onmogelijk maar wel erg veel. 15 kilometer voor Plymouth pak ik de bus en rond een uur of vier check ik in bij de B&B. Fan heeft als gevolg van stormachtig weer in Nederland een vertraging opgelopen van 3 uur en arriveert pas rond 8 acht uur in Plymouth. Daarna nog snel wat eten in de drukke binnenstad van Plymouth.

1. Ria moerland:
    15 juni 2019
    Ha dirk,leuk dat fan met je meeloopt,nog veel gezelligheid met je wandelmaatje gewenst.