Di 11/06 Plymouth-Wembury.

11 juni 2019 - Wembury, Verenigd Koninkrijk

Helaas is er weinig verandering gekomen in het weer. Het blijft stabiel slecht.... Regenhoes om de rugzak, regenbroek- en jas aan en hup het grijze natte Plymouth in. Voordat we weer op de kliffen buiten de stad uitkomen is het zeker drie uur lopen in nou niet het mooiste deel van Plymouth. De omgeving en het slechte weer maken het lastig een goed humeur te houden. Een ponton verbinding die halverwege een kleine baai naar de overkant van een baai loopt is in verband met het slechte weer gesloten. Dus nog maar wat extra kilometers lopen... Onderweg kan ik wel eindelijk bij een buitensportzaak een thermoshirt scoren. Een extra laag tijdens koude, klamme nachten. Als we dan eindelijk de kliffen bereiken en Plymouth achter ons laten is ook het weer aan de beterende hand. Gelukkig maar. Bij het plaatsje Wembury moeten we met een ferry de rivier oversteken. Probleem is alleen dat de dienstregeling van deze kleine ferry wel erg magertjes is. ‘s Ochtends van tien tot twaalf en ‘s middags van drie tot vier. We schatten in dat we pas rond half vijf in Wembury arriveren dus de overtocht naar de andere kant kunnen we voor vandaag wel vergeten. Vlak voor Wembury vinden we, iets van het pad af, een prachtige plek om de tent op te zetten. We kunnen na het eten in een pub teruglopen naar deze plek en dan de tent opzetten, maar het zou voor de verandering ook nu al kunnen. Omdat de lucht er nog steeds dreigend uitziet lopen we het risico dat we vanavond de tent in de regen moeten opzetten. Echt lekker is dat niet. We besluiten daarom om de tent maar gelijk op te zetten en gaan daarna snel op zoek naar de enige pub van dit dorpje. Als we ‘s avonds teruglopen naar onze ‘tweepersoons hut’ komt de zon toch nog even heel verlegen tevoorschijn. Een vriendelijke knipoog voor het slapen gaan.

1. Gerrit Holstege:
    18 juni 2019
    Je treft het niet echt, ontberingen en afzien.
    Vrijdag vertrekken Jo en ik naar Ibiza en ik hoop dat het daar iets beter is qua weer. We hoeven daar in ieder geval geen tent op te zetten (de Heere zij gedankt).
    Maar doe gewoon eens gek man; gooi je haar los en boek een heerlijk *****hotel met bad, sauna, casino, restaurant, bar, whisky en nog meer soortige geneugten.
    Enjoy and take care x
  2. Jolanda:
    18 juni 2019
    Toch weer heel strak opgezet hoor😉!