Zo 12/05 Brendon-Lynton.

12 mei 2019 - Lynton, Verenigd Koninkrijk

De tent is zeiknat van de dauw. In principe ga ik de tent elke dag gebruiken dus dat maakt, afgezien van het extra watergewicht, niet zoveel uit. Tijd om te beschimmelen krijgt hij niet. Het is toch nog wel een stukje lopen naar de parkeerplaats. Vanuit daar dacht ik te weten hoe ik terug moest lopen naar het kustpad maar helaas liet m’n oriëntatievermogen me in de steek en heb ik een flink stuk moeten omlopen voordat ik weer op het kustpad uitkwam. Zonde van al die extra kilometers. Onderweg kom ik een leuke ‘honesty stand’ met koffie, thee, koek, fruit en allerlei andere zoetigheden tegen. Je mag pakken en betalen wat je wilt. Dat kan hier dus nog. Daar heb ik even heerlijk van genoten. En ja, ik ben wel eerlijk geweest....Vlak voor Lynton kom ik op een leuk pad uit met aan weerskanten van het pad een weelderige begroeiing van prachtige witte klokjesbloemen. Ik maak een opmerking tegen een tegemoet komend Engels stel hoe prachtig dit wel niet is. Ze zijn helemaal verbouwereerd dat ik onkruid mooi vind. Als je dit in je tuin kreeg was binnen de kortste keren de hele tuin overwoekerd met deze rotzooi. Ik was helemaal verbouwereerd. Zoveel pracht kan toch geen onkruid zijn alleen omdat het zich snel weet voort te planten? Het kruid doet het qua voortplanting net zo goed als de mensheid. Deze tiert ook welig en geeft weinig tot geen ruimte voor de natuur om hem heen. Ook onkruid dus? In Lynton heb ik eerst bij een drukke tent zitten wachten op de bediening die maar niet kwam en daarna ben ik doorgelopen naar een even verderop gelegen tea-room. Tijd voor een creamtea; scones met clotted cream en jam. Asociaal lekker!! Daarna boodschappen gedaan en oa een adapter gekocht om m’n telefoon te kunnen opladen. In de supermarkt word ik geholpen door een van oorsprong Nederlandse vrouw die al twintig jaar in Engeland woont. Leuk! Ze heeft me de weg binnendoor naar de camping uitgelegd. Het campingveldje ligt aan een leuk snelstromend riviertje. De eigenaar is niet erg meegaamd vwb het opladen van m’n iphone. Het is mogelijk maar dan kan ik pas half negen de volgende ochtend deze weer afhalen. Eerder was niet mogelijk. Uiteindelijk heb ik alles kunnen opladen in een nabij gelegen pub. Ze hadden daar trouwens ook heerlijke zelfgebrouwen ale’s..... Met veel kleding aan om me te wapenen tegen de kou, m’n slaapzak in. Qua warmte ging het maar net, het hield niet over.

1. Gerrit Holstege:
    22 mei 2019
    Wat super gaaf om je weer te kunnen volgen op je zoveelste avontuur. Inmiddels heb je alweer een paar bijzondere ontmoetingen gehad en ik denk dat er nog vele zullen volgen. Fijn om ook deze reis met je mee te mogen maken.
    Enjoy and stay healthy